Farvning af fuger mellem fiser (i f.eks. bad)

Kan man farve fugerne mellem fliserne i badeværelset, og hvordan gør man.

Helge
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først skal jeg lige høre hvor gamle fliserne er? Er det glasserede, eller matte?

Hvis de er glasserede og over 20 år gamle, kan du glemme alt om at farve fugerne, for der er alt for stor risiko for at beskadige kanterne. Er de matte, derimod, kan du med held bruge Stanley-kniv (eller en hobbykniv) og skære langs kanten af flisen, og skrabe ud med en passende skruetrækker, eller lignende. Tilsvarende gælder ved yngre fliser...

Det er svært at svare på, når jeg ikke lige står og ser på fliserne.

--
Med venlig hilsen
Leif Torp
Murer
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har set at indlæget er temlig gammelt men for andres skyld vil jeg lige meddele at der findes en slags farve i en "tuschpen" som binder i kalken på fugen og som fåes i alle større byggemarkeder og den fås i alle regnbuens farver så har du lust til en rød fuge, tja så køber du en rød pen. Så glem alt om at fjerne den gamle fuge med mindre du ikke har andet at bruge din tid på. Bare fordi det er gør det selv skal man jo ikke gør det svært.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
>Jeg har set at indlæget er temlig gammelt >men for andres skyld vil jeg lige meddele

Hej Gno.

Du rammer lige det centrale! For på vores side, forbliver svarene her, og om et par år er dit svar jo ikke gammelt, men meget velkomment for den, der lige søger svaret på den omtalte fuge.

Det er forskellen på lav-det-selv og mange andre sider. Vores mål med siden er, at at det skal være et opslagsværk og ikke en døgnflue. Vi er netop fyldt 15 mdr.. at I bare ved det - vi havde 4.000 indlæg fra start (hårdt arbejde) nu har vi 9.000 (jeres skyld) og er besøgsmæssigt 10 gange sundere (større)end dengang, med mere end 2.000 sidevisninger pr. dag. - fortsat små, men det er ikke størrelsen det kommer an på - det er kvaliteten, og det er alene jeres fortjenste!!

Og det skal vi blive ved med - kvalitet i stedet for kvantitet.

Mvh.
Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis