Stjerner

Hej,

- min glasfiberbåd har i sommerens løb fået en "stjerne" på dækket...

Billede kommer, så snart det er muligt !

Hvad gør jeg ved den - nu og senere ? - jeg tænker på frostskader på grund af vand i revnerne osv.

>>Hilsen Lars cool
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lars.

Det er naturligvis lidt svært og se hvad det er for en type stjerne du har i dækket.
Typisk er det en frostskade (som du selv nævner) men det kan også være belastninger omkring røstjern og ling.
En sidste mulighed kan være en meget hårdt slag mod gelcoaten, men .... !
Sprækkerne er så tynde at du er nød til at kradse eller "fræse" dem op.
Så skal du have dem fyldt ud med typisk en tokomponent epoxy- eller polyesterspartelmasse.
Tokomponente spartelmasser er generelt stærkere end tilsvarende enkomponente produkter, men er en del mere besværlige at arbejde med, mere temperaturfølsomme og længere tid om at hærde.
Jeg bruger selv epoxy tilsat tix, så jeg får en meget stærk masse jeg selv kan styre.
Til slut, slibning og maling, det kan naturligvis drille lidt hvis du har skridmønstre i dækket.
Jeg har brugt alle produkter i større mængder, du kan evt kigge forbi fotoserien på www.sejl.de under opbygning.
Held og lykke med det.

Michael
..hej ....
....... du kan købe en gelcoat-filler , 2-komponent i den farve som dækket har ,, fræse ud og fylde revnen, og slibe og polere og færdig , ingen lakering ......

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også