Julegave tid......

Hej alle naboer.
Så er det igen tid til at begynde fabrikkationen af hjemmelavet julegaver. Her kommer et par ideer.
Når der drikkes rødvin, kan propperne gemmes til at lave små sejlskibe til ungerne.
Øl kapsler kan udover kradsebrædder og bruges til at trække på ståltråd og lave dukker af.
De tommer snapse flasker kan bruges til et samle selv sæt, til hobby menneskerne - i form af et skib bygget inde i flasken. ( Andre former for flasker kan selvfølgelig også bruges eks. rom )

God arbejdslyst
Ida

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Hej alle naboer. Så er det igen tid til at begynde... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Klø bare på Ida, dine glimrende forslag til personlige og unikke julegaver luner på en dag, hvor den globale opvarmning er gået uden om Danmark smile
Nu er det henvist til en gammel tråd med ler-askebæger... Min søn kom for mange år siden hjem med sådan en lille ler-dims - han rakte den til mig med ordene "den skal du have, far" og jeg tog den, kikkede på det lille ler-vidunder og askede i den og sagde "det er vel nok et fint askebæger" og han svarede meget forurettet "NEJ!!! det er IKKE et askebæger, det er en lille skål som du kan gemme fine ting i!!"
Så lærte jeg det - det er tanken der tæller wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Husk nu at tømme og gemme de brugte kaffefiltre. Tørres og stryges de, har du pludselig den flotteste kasse af helt unikt mønstrede kaffefiltre som julegave til hende, der har alt ;-)

Eller rørene inde i toiletruller - fladtryk dem og saml dem i bundter á 10 stk. sammensurret med sejlgarn. Voila optændingsbrænde. I disse olieprisstigende tider må det da være gaven over dem alle.

Julekalenderen laves ved at tage en bagekartoffel og stikke 24 tandstikker i (nu er det jo kun 11, så den er tilmed en gevinst for dit julebudget - du har sparet penge ved at vente til nu). Dagens tandstikker kan med fordel genanvendes til mundhygiejne. Vil man ikke være skyld i, at så mange skove må lade livet til fordel for julepindsvinet her, så er det jo op til den enkelte at vove sig ud i kun at anvende halve tandstikkere. Men pas da på splinter, når du renser tænderne....
Mon ikke den unge dame har kigget lidt for dybt i Glögglassene wink biggrin
Det jo ikke være hjemmestrikkede sokker altsammen ;-)
Ok ! Så husk også at gemme kaffegrumsen, for den er fantastisk sammen med lidt opvaske sæbe til at rense fingre i og et eminent pudsemiddel til metaller.
Hvorimod Lokumsrulle-optændnings-fidusen er FORBUDT, papir og pap skal genanvendes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også