Lyddæmpe rør over loft

Hej

jeg skal til at sætte nyt loft op i min lejlighed, men der ligger nogle afløbsrør fra overboen som jeg godt kunne tænke mig ikke larmede så meget... jeg har dog lidt et problem med at jeg ikke bare kan sænke loftet mega meget! der kommer maks 5cm fra undersiden af rørene til gipsen.. men er der noget jeg kan pakke de rør ind i?

Med venlig hilsen
Frederik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skumgummi giver lidt, men fungerer bedst hvis det er mod et hårdt materiale (træ, gips eller lign).
Nja.... Ikke helt. Hvis du har plads til det vil et lag skumgummi og et lag gips være bedre end to lag gips, MED MINDRE du lægger mellemrum mellem gipspladerne, og så kommer det an på hvilken gips du har købt, for den tykke/tunge vådrumsgips vibrerer jo ikke så nemt som det lidt lettere "hobbyplade".

Så jeg ville nu nok vælge lidt skumgummi som "isolering" rundt om rørene, og så lægge gips så det passer med dit loft.
Citat fra Twist

Nja.... Ikke helt. Hvis du har plads til det vil et lag skumgummi og et lag gips være bedre end to lag gips, MED MINDRE du lægger mellemrum mellem gipspladerne, og så kommer det an på hvilken gips du har købt, for den tykke/tunge vådrumsgips vibrerer jo ikke så nemt som det lidt lettere "hobbyplade".

Så jeg ville nu nok vælge lidt skumgummi som "isolering" rundt om rørene, og så lægge gips så det passer med dit loft.


ok! så tror jeg at jeg gør det! hvor finder jeg sådan noget skumgummi...?

kan jeg godt sætte vådrumsgips op nogen steder og alm gips andre steder...? altså kan de godt støde op mod hinanden? der hvor rørene larmer er i gangen, men gangen fortsætter ligesom ud i spisestuen...

jeg har vedhæftet en hurtig plantegning! den fede streg er faldstammen fra overboen...! ville jeg så bare kunne sætte vådrumsgips op i den del af loftet?? det er jo noget dyrere endn alm gips
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis