lyssensor, 2-vejs

Kan man få en lyssensor der registrere i to retninger?

Jeg har en indkørsel hvor der i dag sidder en sensor og peger mod vejen. Jeg kunne godt tænke mig at skifte denne ud med en der både "se" mod vejen og i den modsatte retning.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan få sensorer der kan se 180-grader, dvs hvis du sætter den på "siden" af indkørslen, så ser den både ud mod vejen og ind mod huset.

Vh, Silas
Hej

Man må ikke sætte 2 sensorer op på samme tændledning...risikerer at der kommer strøm baglæns ind..

Man skal enten bruge sensorer på svagstrøm elller en model med slave funktion. såsom servodan og easylux produkter.

Det er sikkert ikke noget man kan købe i et bygge marked men kun hos en installatør..

mvh kristian
Det er altså noget sludder, at man kun kan købe dem som aut. installatør. Masser af netbutikker har eks. Servodan. Ydermere har servodan let forståelige diagrammer til hvordan man eks. sætter to sensorer til samme lampe parallelt. Emnet har også været diskuteret tidligere på efteråret i dette forum.

Vh, Silas
Nu mente jeg at de billige sensorer i byggemarkederne ikke kunne...og som jeg skrev var jeg ikke sikker på hvor man kunne købe dem...

Jeg siger kun at de skal være lavet til det....man kan jo sætte 20 sensorer sammen

mvh Kristian


Citat fra Silas

Det er altså noget sludder, at man kun kan købe dem som aut. installatør. Masser af netbutikker har eks. Servodan. Ydermere har servodan let forståelige diagrammer til hvordan man eks. sætter to sensorer til samme lampe parallelt. Emnet har også været diskuteret tidligere på efteråret i dette forum.

Vh, Silas
Annonce
Citat fra krisol

Hej

Man må ikke sætte 2 sensorer op på samme tændledning...risikerer at der kommer strøm baglæns ind..

Man skal enten bruge sensorer på svagstrøm elller en model med slave funktion. såsom servodan og easylux produkter.

Det er sikkert ikke noget man kan købe i et bygge marked men kun hos en installatør..

mvh kristian

Hvem siger det???

Venlig hilsen
Kris
nu gider jeg ikke svare på flere ting vedr. sensorer..

Det er da logisk for en fagmand at du ikke kan lave en installation hvor man kan få strøm ind fra en anden automatisk enhed....

men heller ikke alle fagmænd forstår det...og laver det sådan uanset..

spørg servodan eller en anden leverandør hvorfor det er sådan at de laver relæer/sensorer der ikke kan gøre dette!

kristian


mit sidste svar til dette indlæg!
Hvis man kigger i Servodans produktguide over 230V sensor skriver de ellers at de kan parallelkobles, og hvis man læser monteringsvejledningen står der at hvis de parellelkobles skal der min. være en meter ledning, så de må være begyndt at lave dem siden du har tjekket sidst.
Det står vist heller ikke nogen steder i stærkstrømsbekendtgørelsen.

Venlig hilsen
Kris
jeg har 2 sensorer koblet parralelt, det er sensorer med indbygget relæ, og det har fungeret perfekt i flere år

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

nu havde jeg ellers bestemt mig for ikke skrive mere....men f.. fand..

kan du ikke læse?

Jeg skriver jo netop...at det er de rigtige produkter man skal købe,,,

AAAAHHHHH!!!!

!!slut!!

kender du overhovedet afsnit 6 eller andre bekendtgørelser?

Citat fra krisserkt

Hvis man kigger i Servodans produktguide over 230V sensor skriver de ellers at de kan parallelkobles, og hvis man læser monteringsvejledningen står der at hvis de parellelkobles skal der min. være en meter ledning, så de må være begyndt at lave dem siden du har tjekket sidst.
Det står vist heller ikke nogen steder i stærkstrømsbekendtgørelsen.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis