lyssensor, 2-vejs

Kan man få en lyssensor der registrere i to retninger?

Jeg har en indkørsel hvor der i dag sidder en sensor og peger mod vejen. Jeg kunne godt tænke mig at skifte denne ud med en der både "se" mod vejen og i den modsatte retning.
Kan man få en lyssensor der registrere i to... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke servodans sensor nr. 41-227 er den rigtige til udv. lys så ved jeg ikke.
Siden du åbenbart kender afsnit 6, så ved du vel også hvor det står at man ikke må koble 2 sensorer til en lampe.
Hvis du har et paragraf nr. vil jeg da gerne have det, så jeg ikke laver noget ulovligt næste gang der er en kunde der gerne vil have sit lys tændt på 2 sensore

Venlig hilsen
Kris
Også var det at elektrikeren her, gerne vil have paragraf nummer på at man ikke må sætte 2 sensorer parallelt ??

Hvis det er tilfældet at stå i SB, er det gået min næse forbi, selv om jeg har læst den et par gange..

Citat fra krisol

nu havde jeg ellers bestemt mig for ikke skrive mere....men f.. fand..

kan du ikke læse?

Jeg skriver jo netop...at det er de rigtige produkter man skal købe,,,

AAAAHHHHH!!!!

!!slut!!

kender du overhovedet afsnit 6 eller andre bekendtgørelser?
Jeg har tit parallelkoblet flere sensorer og det virker fint....

Der sidder jo en potentialfri kontakt i sensoren og den er da ligeglad med om der kommer spænding ind bagfra....

(Potentialfri betyder for øvrigt at den ikke har forbindelse med elektronikken inde i sensoren, men er bare et lille kontaktsæt der trækkes af et relæ i sensoren...)

Stig
Elektriker
Men hvis man sætte dem sammen som korespondance, vil den anden så slukke lyset igen ? :p

Det kunne jo være smart til lange indkørsler, at lyset slukker når man er væk igen..og endda lige meget hva ende du kommer fra !!!! Cool cool

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg har i dag snakket med sikkerhedsstyrelsen, og der er IKKE noget ulovligt i at sætte to sensore op på den samme lampe, så det er nok derfor krisol ikke er kommet med paragrafnummeret endnu, for det findes ikke.
Så længe der er en funktionsafbryder foran, og der kan gruppeafbryderen bruges, er det fuldt lovligt.

Til krisol.
Kender DU afsnit 6??????? Det burde du hvis du er afd. leder i en installationsvirksomhed.
Næste gang du skriver med store bogstaver og nedgør andre på dette forum skulle du måske have undersøgt tingene lidt bedre inden du skriver noget.

Venlig hilsen
Kris
Annonce
Der fåes også sensorer til 270 grader. til hjørner sådan en kan også bruges.
Goldek

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Jeg har, rundt om mit hus, monteret 3 sensore, hvor alle har samme fase og fælles tændledning. Parallelt med det har jeg en helt alm afbryder så jeg kan tænde "udenom" PIR'erne.
Virker fint. (Hvis det kræver nogle bestemte PIR's har jeg ramt de rigtige ved et tilfælde)

Den var lige til at starte med.
12 år senere😉

Venlig hilsen
Kris
Du kan blot købe en 360˚ sensor

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere