30er huse

hej...

håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt. Damen og jeg er på ud kik efter vores føste hus. Jeg er mest til 70er huse, men vi er falet over et meget sødt hus fra 36, jeg ved ikke noget om disse huse, derfor håber jeg at der er nogen af jer rare mensker der måske kan hjælpe lidt?
I disse tider er det jo rart med et godt isoleret hus. Den nuværende Ejer har et varme forbrug på 17,000 kr om året, hvilket lyder af meget for et hus på 130 kvm.
Er der hulrum i disse huse fra 30eren?

Hvad med kulde broer, jern afstiver osv?

confused håber nogle kan hjælpe...
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er hulmur i vores hus ,som er fra 1927,men det er jo ikke nogen garanti for at der er hulmur i det som du har kig på, men prøv at læse tilstandsrapporten, der står sikkert om der er hulmursisoleret , hvis der ikke er gjort noget ved huset siden det blev bygget, er der ikke meget isolering nogen steder, hvis det er blevet renoveret,er der sikkert blevet efterisoleret, men spørg den nuværende ejer , han ved mere om huset end vi her på siden.

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Ja der er hulmur i dit hus, det går jeg da stærkt ud fra. Mit er bygget i 1904 og har hulmur og jernbindere som var meget brugt helt op i 90 erne, før de gik over til plastic nogle steder, for det er stadig mest almindeligt at bruge jernbindere.
Som kuldebro er det ret begrænset hvad sådan et stykke ståltråd kan trække igennem. så er det huset så er der ikke noget forgjort i det.

V.h. Håndværkeren
Du kan nok godt regne med at der er hulmur - men du kan ikke regne med at den er særlig stor, nok ca. 50mm eller deromkring. Om der er isoleret i hulmuren kan jo undersøges ved at lave et par små huller. Siger tilstandsrapporten ikke noget om det ??

Prisen på varmeforbruget siger jo ikke meget - ligger huset i Aalborg (med deres billige fjernvarme) er det dyrt, jo - men ligger huset 30 km syd for (som mit gør, med barmarks anlæg) så er det såmen ikke så slemt.

Kik træværk (spær, remme, bjælker m.m.) godt efter for råd, svamp og insektangreb - og få et skriftligt tilbud med evt. forbehold fra forsikringen før underskrift på slutseddel.
glemte at skrive der er ingen tilstandsraport og stoler ikke så meget på sælger. men skidt holder mig til 70er huse det er beder.
Du kan måle om der er en hulmur!
En mursten er ca 11cm bred. Så måler du ved et vindue eller dør og trækker 2x11+1( til den indvendige puds)cm fra og du ved hvor meget der er af hulmur. Om der er isoleret fortæller det dig dog ikke.

MVH Njord
Annonce
Citat fra Fravn

glemte at skrive der er ingen tilstandsraport og stoler ikke så meget på sælger. men skidt holder mig til 70er huse det er beder.


smile sjovt der har jeg det så lige modsat
et solidt velholdt hus fra 30 syntes jeg for det meste er bedre håndværk
en et ditto fra 70

jacob faglært svejser IWP

[email protected]

ja da hvorfor har jeg ikke tænkt på det wink undskyld de dumme spørgsmål.
Citat fra Fravn

ja da hvorfor har jeg ikke tænkt på det wink undskyld de dumme spørgsmål.

Ingen grund til at undskylde.

Vi er her alle for at dele vores viden. Lære og styrke vores nysgerrighed.rolleyes

MVH Njord
Hvis der ikke er en tilstands raport, og sælger ikke vil få lavet en. Så kan du med 100 % sikkerhed være sikker på at sælger vil skjule et og andet for dig. Så ville jeg nok gå i en meget stor bue uden om hans tilbud !

V.h. Håndværkeren
Citat fra Fravn

glemte at skrive der er ingen tilstandsraport og stoler ikke så meget på sælger. men skidt holder mig til 70er huse det er beder.


Jeg tror ikke på, at du får ret mange til at skrive under på at 70erhuse skulle være bedre, end en villa fra 30erne.
Jeg vil til enhver tid hellere have en 30ervilla end end et ligegyldigt 70erhus.

Hvis ikke der er tilstandsrapport, kan du forfølge sælger i 20 år, for skjulte fejl og mangler. En tilstandsrapport er primært til for at beskytte sælger, efter min mening.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis