udskiftning af tandrem

kan nogle,hjælpe mig med infomationer om hvordan,jeg udskifter tandremmen på min opel astra årg-1996,1,6 i ,8 ventiler
kan nogle,hjælpe mig med infomationer om hvordan... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Dan,

Helt enig i at en debat er godt - jeg prøver bare altid på at svare folk på det de spørger om ( hvis det vel at mærke er noget jeg ved noget om ), og så må det være op til spørgeren at gøre opmærksom på sine evner - eller mangel på samme og/eller stille flere spørgsmål så opgaven bliver løst.

Jeg synes ofte at deltagerne herinde er temmelig fordomsfulde med hensyn til på forhånd at vurdere spørgerenes evner og kunnen - som nu dig i dette her tilfælde.

Hvis Steen Petersen ikke mente han ville kunne klare opgaven, havde han vel næppe gjort sig ulejlighed med at spørge herinde - eller hvad ?

Med venlig hilsen

Vangsøe

som bare er en gammel jysk Toyota mekaniker og ikke ved så meget om Opel :-))

Vangsoe
Hej Dan..

Hvis man er til "gør det selv" og har lyst til at skifte en tandrem, kan jeg nu ikke se det store problem i netop Astra... Hvad ser du som problemet.??
Mener, at du meget tydeligt når du går igang kan se hvad der skal/burde udskiftes.. ?? syntes nu også at termostaten skal med (når man er derinde)..
Men som sagt, syntes nu en Astra er en god bil at prøve på, og selvføgelig har man modet, når man spørger her (?).. Har lige skiftet på min Vectra... det syntes jeg var noget lort, og gør det ikke igen hjemme i indkørslen !!

Mvh Jan J
Hej.
Må det være een tilladt at kommentere.
Allerførst til trådens starter. Jeg har altid frarådet at skifte tandrem selv, hvis man ikke er bare lidt motorkyndig, men netop 1,6eren samt 1,3eren
sker der ikke noget ved at remmen springer, der er plads til ventilerne.
Og til alle. Man strammer remmen med vandpumpen så pilen på den nye svingningsdæmper (også kaldet strammer) er overet med mærket..
Hvis du stadig har mod på at skifte den selv, skal jeg gerne komme med en fyldestgørende arbejdsbeskrivelse til dig.
Mvh autoole
hej autoolo,da jeg endnu ikke har tabt modet
vil jeg da gerne have at du sender mig en fyldestgørende anvisning på dette,jeg har modtaget en fin tegning samt anvisning fra vangsoe,men man kan jo aldrig få for meget information,desuden er jeg uddannet autoblikkenslager sådan til en orientering.
m.v.h:steen petersen.
Jeg har på den hårde måde lærdt at alle bevælige dele skal skiftes.... Et værksted skiftede ikke et remstrammerhjul på en diselmotor (fiat dukato) uhhhaa det var voldsomt - der var smadret så meget at olie og vand blev tappet af gennem samme hul wink og en ny motor kostede mig 60 k og værkstedet kom aldrig til at betale

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Som gammel Opel mand må jeg give Autoole ret, alt det plader om rem strammerhjul osv. er vist bare til at vildlede den "stakkels" mand, de burde svare på en bil de kender. Så hold dig til hans råd.

Mvh Allan
øhh mit indlæg var ikke fordi han ikke selv skulle skifte den selv.. men for at han skulle skifte alle bevæglige dele så alt er nyt og friskt.... og ikke pludselig smadrer som mit remstrammerhjul gjorde!! Uanset om ventilerne kan nå stemplerne eller ej, så er det da kikset pludselig at stå med en smadret tandrem.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hej

Kunne godt bruge lidt hjælp

skal jeg ikke have det nederste rem hjul af for at sætte en ny tandrem på??

og skal men ikke have en luft nøgle til det, fordi den er spændt så sindsygt hårdt??

Har styr på hvordan hjulende skal stå, og stemplerne kan ikke rører ventilernde
Til den gode astra 1,6 ejer. Hos Mekonomen kan du købe et "tandremssæt" inkl. vandpumpe, hvor alt er med til.operationen, kan blot ikke huske hvad det koster, og der er 3 års garanti på delene, men som andre siger, vær meget opmærksom på indstillingsmærker, samt remstramning
Skrevet af autoole på 07 nov 2007 15:30
Hej.
Må det være een tilladt at kommentere.
Allerførst til trådens starter. Jeg har altid frarådet at skifte tandrem selv, hvis man ikke er bare lidt motorkyndig, men netop 1,6eren samt 1,3eren
sker der ikke noget ved at remmen springer, der er plads til ventilerne.
Og til alle. Man strammer remmen med vandpumpen så pilen på den nye svingningsdæmper (også kaldet strammer) er overet med mærket..
Hvis du stadig har mod på at skifte den selv, skal jeg gerne komme med en fyldestgørende arbejdsbeskrivelse til dig.
Mvh autoole

Hej Autole - fik du nogenside skrevet en mere fyldestgørene beskrivelse? I så fald må du hjertens gerne sende den. Jeg skal til at give mig i kast med at skifte motor, tandrem osv...
Mvh Jacob


Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis