Golf 2 taber omdrejninger

Hej herinde

Jeg har en ældre Golf 2, som er gået i udu.

Da jeg startede den var der ikke de store problemer. Da jeg så havde kørt lidt begyndte gassen at være forsinket så den ikke tog omdrejninger med det samme. Til sidst ville den slet ikke tage omdrejninger og havde rigeligt med at holde i tomgangsad Forestiller mig selv at det er noget med kaburatoren, men ved ærlig talt ikke en skid om biler, så det er et rent gæt. Nogen, som har en bedre íde om hvad det kan skyldes?

Mvh

Kasper
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan evt prøve at starte med at skifte tændrør..
Citat fra BobbleTrouble

Hej herinde

Jeg har en ældre Golf 2, som er gået i udu.

Da jeg startede den var der ikke de store problemer. Da jeg så havde kørt lidt begyndte gassen at være forsinket så den ikke tog omdrejninger med det samme. Til sidst ville den slet ikke tage omdrejninger og havde rigeligt med at holde i tomgangsad Forestiller mig selv at det er noget med kaburatoren, men ved ærlig talt ikke en skid om biler, så det er et rent gæt. Nogen, som har en bedre íde om hvad det kan skyldes?

Mvh

Kasper


er den sådan hele tiden eller er fejlen forsvundet efter den har fået lov til at stå?

min gamle Golf havde et problem der minder om det du skriver. den startede med at tabe omdrejninger, samtidig lød den som om den gik på 3 cylendre mistede trækkraft. hver gang måtte man ind og holde 1-2 min og så kom fejlen ik igen på den dag.

jeg forsøgte en hel masse
skifte rotor+dæksel+ kabler+ tændrør.
benzin filter luftfilter, benzin pumpe, flange mellem manifol og karburator. vaccum slanger
kaburator sprit, osv osv. det hjalp ikke, i vinterperioden var der bøvl men hele sommeren intet

har så senere fået at vide at det kan være vaccumdåsen til tændingen, men har aldrig nået at prøve en udskiftning da karburator Golfen blev skiftet ud med samme model bare med indsprøjtning biggrin

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej
Kender ikke en golf, men den opfører sig som om der er gået /revnet en membran i kaburatoren,,,,,,kunne måske også være en pakning.

Med venlig hilsen

Søren
Tak for budene

Der var mange muligheder, så den ryger til mekanikeren, så må han finde ud af det selv.

Tak for hjælpen

Kasper
Hej

De har bare på denne årstid en sygdom der kan kurreres med kaburatorsprit...

Gnæk gnæk....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis