indbygning af badekar

Jeg har lige fået vores badekar hjem, og der stå i monteringvejledningen at der skal være adgang til afløbet, hvis man murer den ind, jeg murer den godtnok ikke ind men laver et skellet som den står ned i, hvor jeg så havde tænkt mig at sætte filser på. Men det vil da komme til at se træls ud hvis jeg skal lave en lem, hvad har i andre med kar gjort ?

MVH
Flemming
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lagt fliserne på nogle plader som man kan pille fra (samlet med silikone og et par skruer)
Jeg fik nogle plader med der passede til karet. Dem lagde jeg fliser på, så de ikke længere kunne "lukkes", og jeg måtte derfor støtte pladerne mod kar og væg, men samlingerne har fået en silikonefuge (det skulle jo alligevel laves op mod væggen), og så har jeg sat et par skruer (i væggen under silikonefugen) til at holde på pladerne som man lige skal skrue ud så man kan fjerne pladerne. Når skruerne sættes på plads igen, så skal jeg bare lige "genopfylde" sikilonefugen, og så kan man ikke se samlingen, men jeg kan alligevel komme ind og servicere motoren og afløbet til karet.
Eneste ulempe er at min fuge så bliver en del større ved væggen og ned ad karet end den der "bare" holder vandet ude ved toppen af karet.

Men hvis du alligevel selv laver et skellet, så kan du da lave en lem med magnet åbning, så man bare skal skubbe det rigtige sted, og så åbner lemmen. Så kan man da slet ikke se samlingen ?
tak for svaret

Mit kar har ikke en rundfront, men en lang og en kort side, skelletet har jeg lavet nu, og pladen på den korte side laver sætter jeg fliser på, og fuger fast bagefter, det vil ikke kunne ses, og virker som en god løsning.
Blandt andet fordi det er (afhængig af hvad man laver) lovpligtigt at der er adgang til rørsamlinger. Skjulte installationer skal/bør derfor føres i en varme. Og hvis du nu en dag har problemer med dit afløb, så er det altså rart at kunne "rydde op" igen.
Den risiko laver jeg gerne med.
Nok fordi jeg aldrig har oplevet sådanne problemer. 7-9-13
Der står på instalationvejledningen at der SKAL være adgang, med streg under, så jeg går ud fra det er lovpligtig, så hvis man udlader det, kan det vel udløse en anmærkning ved evt. salg eller skades nedsætning ved evt. skade.

MVH
Flemming
Citat fra FAG

Der står på instalationvejledningen at der SKAL være adgang, med streg under, så jeg går ud fra det er lovpligtig, så hvis man udlader det, kan det vel udløse en anmærkning ved evt. salg eller skades nedsætning ved evt. skade.

MVH
Flemming


Det har du sikkert ret i.
Du går måske i salgstanker?

Jeg har da lavet meget hjemme hos mig selv som ikke er efter bogen, men som er lavet sådan som JEG har ønsket det.
Det er jo det dejlige ved at eje noget i forhold til at bo til lejesmile
Nej jeg vil absolut ikke sælge, nu har jeg bygget om i 4 år, så jeg vil også have lov til at nyde det når jeg en gang bliver færdig. Jeg kender jo hver en sten i huset.

Jeg har heller ikke altid fulgt reglerne, men dog aldrig gået på kompromis med kvaliteten, men på 1 sal. i badeværelset, bliver alt lavet 100% korrekt, der kunne jeg aldrig komme i tanke om at gøre det anderledes end anvisningerne. Jeg har brugt rigtig meget tid på studerer krav og anvisninger.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis