Hjælp min Golf har smidt alt olie !

Hej

I dag da jeg kørte hjem fra arbejde, så jeg at bagruden var helt gulli, holdt ind til siden og kunne konstatere at det var en for for olie, men jeg kørt videre hjem, ca. 62 km. lige før jeg var hjemme begyndte olie lampen at lyse smiley3.gif , det var sgu ikke godt, holdt ind til siden, men kunne ikke konstatere noget. Da jeg kom hjem kikket ned i mortorummet var der heller ikke synlig problemer. Men så kikket jeg under bilen og der var den SØLET til i olie og det var det som også var kommet på bagenden af bilen.

Spørgsmålet kan det være en trykslange til turboen som er utæt ?
Hvis det kan være den,sidder den så bag mortorblokken så den ikke er så nem at se ?

Lige nu smider den bare olie i min indkørsel, så jeg køre ikke længere !

Det er en Golf 2 fra 1991 med Turbo, Håber på lidt hjælp

Mvh Rabit
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,
En 91´ med turbo - det lyder som noget der er eftermonteret. Så ja - check både trykslangen men også returslangen fra turbo-laderen. Kan også være slanger / rør til en oliekøler, utæt / sprængt oliefilter, utæt bundkar / bundprop. Du skal i hvert tilfælde ikke køre længere...når olielampen først begynder at lyse, betyder det at der ingen olietryk er på motoren, og så dør den hurtigt.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Prøv at tage slangen af turboen og se om der er meget olie derinde, det skal der ikke være. ellers følg Vangsoes råd.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
hvis den først smider olie på bagruden, tror jeg ikke den har været gennem turbu'en..

Oliedråberne har jo fløjet under bilen og op på bagrudenl pga vindstrømmen. Tror ikke den vil komme op på bagruden hvis den kommer ud gennem udstødningen....
Og vil den ikke også blive bælst gennem motoren hvis turbuen er vold utæt??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Læste det som bagsiden af motoren.
Min fejl.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
En defekt turbo kunne smide det ud igennem udstødningen og hvis rørhalen på bagpotten peger opad kan det komme til bagruden vil jeg tro. Men olie i vognbund skulle så være utæt udstødning/samlinger.

Annonce
Har du tjekket dit bundkar, jeg har engang været ude for det samme, og der var mit bundkar revnet som følge af tæring.
Kunne være spændende og høre hvad problemet var.

Med venlig hilsen

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis