kan man lave sin egen pejs?

hej gutter,
jeg skal til at have bygget mit hus op snart.. funda er lige blevet færdigt =)
vil gerne have en åben pejs,, istedet for brændeovn..

ved i om man selv kan lave en åben pejs,, hvis jeg får nogle til at lave skorstenen?...

nogle der har erfaringer med dette?..

pejsen skal være i stuen, og bruges til at varme 80kvm.. dog er der gulvvarme i hele huset,, så pejsen er kun som et supplement samt hygge =)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke, at opmuring af åben pejs er et udpræget gør det selv arbejde - men hvis du er god til at mure, og du får hjælp af én, som ved noget om at lave pejse - tegninger osv , kan det vel lade sig gøre - jeg mener, at man kan købe færdige moduler, som blot skal samles - det var måske værd at overveje, se iøvrigt på disse pejsefronte www.d-cor.dk.
Du skriver, at den skal være med til at varme 80 m2 op - det tror jeg ikke, at du skal regne med, at den vil gøre i større stil.
Jeg har selv for nyligt fået revet et grimt skrummel af en pejseindsats ud af min oprindeligt åbne pejs og altså genskabt en smuk åben pejs, som passer til mit dejlige gamle hus - og det er med stor fornøjelse, at jeg tænder op på en råkold aften og nyder ilden og varmen fra pejsen - men det er ren hygge og jeg tror at den trækker mere varme ud end den giver - og det er så den pris jeg betaler for fornøjelsen og det gør jeg med glæde.
Så god fornøjelse med og held og lykke med din åbne pejs.

GUG
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis