Erfaring vedr. opsætning af sikkerhedsfilm

Hej NG
Jeg har i den seneste tid tænkt over en bedre sikring af mit hjem. Udover hunden, har jeg overvejet at installere en trådløs tyverialarm og udskiftning af låsecylindre til en mere sikker slags, men hvad er der ved at skifte låsecylindre, hvis nu tyven bare smadre en eller flere ruder? Så nu vil jeg gerne høre om der er nogle der har erfaring med opsætning af sikkerhedsfilm, og om det virkelig er noget, som kan holde tyven ude? Og er der nogen som ved cirka, hvad det koster pr. m2. og hvilken mål det ligger i.
På forhånd tak, for kommende svar wink

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer vel lidt an på hvilken sikkerhedsfilm du køber. Bemærk at en del film er "mother care", dvs. bare noget der forhindrer glasset i at splintre når det går i stykker. "Rigtig" sikkerhedsfilm skal du bruge en vinkelsliber for at komme igennem når først den er på plads. Jeg betaler omkring en hund pr kvm for en god sikkerhedsfilm med UV beskyttelse, og omkring 150 pr kvm for film med UV og varmereflektorer (til eks. udestuer så de ikke bliver uudholdelige om sommeren).
Citat fra Twist

...... "Rigtig" sikkerhedsfilm skal du bruge en vinkelsliber for at komme igennem når først den er på plads.


Tak, har du eventuel et produktnavn på den "rigtige" sikkerhedsfilm? Og hvor køber man det som privat kunde?
Er det noget man nemt selv kan sætte op eller anbefaler du at man får en prof. til at gøre det for netop at opnå den rigtig sikring?
Har du nogen idé om, hvad en færdig monteret m2 "rigtig" sikkerhedsfilm koster incl. moms?
Og til slut kunne jeg godt tænke mig at vide om den opsættes indvendigt eller udvendigt, for som jeg forstår, så er det ikke lige noget man fjerner igen.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Tja.... Til private, har 3M jo nogle gode produkter. Du kan sagtens montere dem selv. Det er ikke meget sværre end at tapetsere. En velassoteret glarmester eller byggehandel har filmen. Alternativt kan du købe den på nettet. Søg på "sikkerhedsfilm" eller "safety film".
Jeg har ikke lige selv prøvet at smadre mine ruder, men den film jeg selv har sat på tror jeg da på holder. Men hvis man er i "bygge/planlægningsfasen" og ved man vil have film, så bør man nu alligevel vælge et sikkerhedsglas, også selv om det koster lidt ekstra.

Filmen lægger du indvendigt (da man jo ellers ville have adgang til filmen), normalt med lidt salt eller sæbe vand. Filmen KAN naturligvis fjernes igen, men det er lidt besværligt.
Jeg vil ikke gøre mig til ekspert på området, men min logik siger mig at det er de færreste tyve der vælger at smadre en rude for at komme ind da det larmer for meget - det er meget nemmere bare at tage glaslisterne af og pille ruden ud... eller tager jeg fejl?
Øhh.... Nu blev jeg vist en tand forvirret.
Det at man sætter sikkerhedsfilm på ruden indvendig gør vel ikke ruden sværere at fjerne, hvis man vælger at fjerne glaslisterne.

Til det Rune skriver, så kan man vel vælge at monterer glaslisterne ved skruer som ikke kan skrues ud igen.

Vil tyven ind, så kommer han det også, men spørgsmålet er vel bare hvor let og ugerneret han kommer ind, og hvor lang tid har han der inde og hvor let det er at komme ud men tyvegodset.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
I nye vinduer er ruderne lagt i silicone, det er umuligt at få ruderne ud.. man skal skære med kniv rundt indenfra, skubbe og knokle...!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Citat fra Lopus

I nye vinduer er ruderne lagt i silicone, det er umuligt at få ruderne ud.. man skal skære med kniv rundt indenfra, skubbe og knokle...!


Hej Lopus
Er du helt sikker på at det altid gør sig gældende? For på mine nye vinduer er der brugt en slags sort kant/fuge bånd. Dermed ikke sagt, at en rude ikke sidder godt fast alligevel, men med en prof. sugekop tror jeg godt, at man kan trække en rude hurtig fri.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
ja okay..! den må jeg trække i land igen.. men i de fleste fabriks fremstillede, vinduer, er der.. de reklamere en da med det, da det er næsten umuligt selv at skifte en sådan rude..!

Men ja, vindues bånd bliver også brugt...! dem kan man sagtens ta ud..!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis