Polo 1,3 coupe (93)

Halløj

Jeg har erhvervet mig en fin semi gammel polo som har hjulpet mig i at komme rundt i Landet.

Dog har den haft sine særpræg som jeg har betragtet som værende mere en charme end irretationsmoment.

Den har nu kørt ca 180.000 km nysynet ved 178.000

og nu også med overraskelser

pludselig ved moderat opbremsning begynder den nu at bremse skævt, ved at bilen trækker til den ene side, har fået at vide at det kan være noget med en kaliber som skal kigges til.

den har aldrig været glad for regnvejr/fugt, resultat startbesvær, og nu nægter den at startemad , så jeg har besluttet mig for at give den komplet nyt sæt tændrør/kabler/tændspole/rotor/strømfordeler(dæksel) det hele kort sagt. så må den da blive glad igen.

men er det ik en god ide at få stillet tændingen ved samme lejlighed?
og er der ellers noget jeg skal være særdeles opmærksom på?

Jeg siger på forhånd tak for hjælpen.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Rasmus_brandmand

Halløj

Jeg har erhvervet mig en fin semi gammel polo som har hjulpet mig i at komme rundt i Landet.

Dog har den haft sine særpræg som jeg har betragtet som værende mere en charme end irretationsmoment.

Den har nu kørt ca 180.000 km nysynet ved 178.000

og nu også med overraskelser

pludselig ved moderat opbremsning begynder den nu at bremse skævt, ved at bilen trækker til den ene side, har fået at vide at det kan være noget med en kaliber som skal kigges til.

den har aldrig været glad for regnvejr/fugt, resultat startbesvær, og nu nægter den at startemad , så jeg har besluttet mig for at give den komplet nyt sæt tændrør/kabler/tændspole/rotor/strømfordeler(dæksel) det hele kort sagt. så må den da blive glad igen.

men er det ik en god ide at få stillet tændingen ved samme lejlighed?
og er der ellers noget jeg skal være særdeles opmærksom på?

Jeg siger på forhånd tak for hjælpen.

jeg ville nok vælge at skifte det du nævner først, dog ville jeg også lige vente med tændspole, til jeg havde hørt hvordan den gik efter udskiftning af de andre dele.
de golf2 1,8 jeg har haft har jeg aldrig stillet tænding på, har der været bøvl med motorgang har det som oftest været kabler og rotor+rotordæksel (fordeler dæksel)

men som du beskriver problemet lyder det for mig som rotordæksel er defekt evnt os rotor

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det er jo lige til at gå til, så det vil jeg prøve i første omgang.cool

Det er også ved at være på tide at jeg skifter oliefilter, og helt automatisk også olie.
Skal jeg bruge en speciel (olie-filter) tang til den her VW'er? eller kan jeg bruge noget mere gængst værktøj?
hej

Jeg ville allerførst lige prøve om ikke jeg kunne dreje filteret af i hånden, ellers må du jo omkring biltema og købe en tang til 17 kr. Når filteret skal spændes igen gøres dette i hånden.

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis