Kap- geringssav virker ikke?

Jeg har fået en Power Craft Kap- geringssav 1600 watt. m. laser, billigt ubeset (måske lidt naivt).
Men den virker ikke! Der sker slet ingenting. Jeg har kigget efter om der skulle være skjulte tænd/sluk knapper ect. Normalt skal man da bare trække beskyttelsesskjoldet væk og trykke på knappen i håndtaget!.
der sidder også en laser med to AAA batterier - den virker heller ikke (med nye batterier). Hvor skal jeg starte??? Jeg ved godt hvor skraldespanden står - så jeg ved godt hvor jeg skal slutterolleyes
TorbenN
Jeg har fået en Power Craft Kap- geringssav 1600... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
[Indlæg slettet]

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Torben ( og alle jer der har svaret )

Man kan godt få en af disse nye "strømindikatorer" til at lyse selv om der ikke er et forbrug på ledningen også selv om den ene leder er knækket.
For at komme tilbage til din sav - den er udstyret med en "Universalmotor" dvs. en motor med viklet stator og anker der er 2 statorspoler og et anker og alle disse er serieforbundet dvs. i en række mellem de 2 ledninger fra lysnettet hvis denne række er brudt kan saven ikke køre. Hvis du har 12 V. til rådighed kan du bruge dette til fejlfinding på saven skil saven ad så du kan komme til forbindelserne inden i og forbind så den ene 12 V ledning til den ene indgang fra lysnettet og den anden til et af kullene så vil det enten gnistre lidt - saven vil køre langsomt rundt eller der sker intet - du skal så prøve at flytte dig gennem rækken til du når ud til den anden lysnet forbindelse - kan saven køre der burde den også virke på lysnet - hvis du når et sted i rækken hvor det ikke virker mere er der knækket en forbindelse og den må du så prøve om du kan reparere - håber at du forstår hvad jeg mener
Hilsen "autoelektrikeren"

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Polobjørn.
Er det ikke ligesom om det er lidt for meget arbejde !
I betragtning af at du bla. ved Onkel Harald kan købe en helt ny billig Kapsav for ca. 300,00 Kr. Jeg har den holdning til maskiner til den pris, går de i stykker efter en måned så er det en bytter, men går der et år så er det bare ud på den blå hylde.

V.h. Håndværkeren
Hej

Jo det kan man jo godt sige, men hvis man vil reparere selv er det vejen for dem som ikke ved alt eller synes det er sjovt at "gøre det selv"
Hilsen POLOBJØRN

"AUTOELEKTRIKEREN"
Du siger at du har købt den billigt?? hvad har du givet for den?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Citat fra polobjørn

Hej

Jo det kan man jo godt sige, men hvis man vil reparere selv er det vejen for dem som ikke ved alt eller synes det er sjovt at "gøre det selv"
Hilsen POLOBJØRN


Selvfølgelig kan jeg godt se din pointe´ jeg vil dog mene at så bruger du unødvendig meget tid på ting der ikke har noget med dit færdige produkt at gøre, forstået på den måde at står du og er igang med at sætte eks. listelofter op og saven så laver numre. Så vil du bruge meget tid på at gennemgå saven, tid som kunne have været brugt til at få loftet gjort færdigt.
Det er faktisk der tråden knækker for mange "gør det selv" mænd, fruen forventer at du blev færdig i går, så hun kunne få gjort rent og møblere. Meeeen du skal liiiige rolleyes

V.h. Håndværkeren
Det er som regel kontakten der går på power craft.

Husk 90 grader er som regel ikke hvad det skal være på dette produkt...

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis