Gips,Kan se samling under glasvæv

Hejsa

Jeg har dobb. gips på mine vægge og spartlet sat tape i samlingerne, derefter
sat glasvæv op på og malet.
Nu er det triste så at når lyset står ind i rummet kan jeg se samlingen mellem gipsen. Det er ikke volsomt men det går mig på.

Er der nogle tips til hvordan man kan lave det så det ikke ses.
Kan man evt. give lidt spartel på samlingen over glasvæven og sætte glasvæv over den nye spatel og male igen.
Eller er der andre måder??
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jaja et klassisk problem - man troede lige det var perfekt men så kom der lige sol lys på og så kan man se samlingen selvom man troede den vær spartelt væk....

ja du kan godt spartle oven på samlingen igen og så putte ny filt på...

Et godt råd når man roder med spartling af gips plader det er i øvrigt at sætte en kraftig arbejdes lampe til at lyse på væggen fra en spids vinkel (det virker selvfølgelig bedst når det er mørkt uden for smile) så kan du nogle gange fange nogle at de ting du ellers først ser når der kommer skarpt sollys på væggen.
Hvad har du spartlet med, mellemspartel eller sandspartel.

Noget af de synker når de får vævklæber.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg er begyndt at bruge pollyfilla til indendørs spartling af gipsplader (undtagen i vådrum), da den normalt er lige tilstrækkeligt elastisk til at den ikke giver sig når man lægger væv eller tapet på den. Du kan også prøve vådrumsspartel. Normalt kommer problemet enten fordi din spartel er for våd og synker sammen når den tørrer, eller fordi den er for tør og trækker vædske fra lim eller lign. Eller i værste fald lave en MEGET synlig revne.

Jeg ved godt at det ikke hjælper meget når nu du først HAR lavet "fejlen", men der kan du jo så vælge at skære et stykke filt/væv/tapet ud, spartle igen og så sætte et nyt stykke på. Efter maling/tapetsering, så ser man ikke reparationen, og samtidigt giver det dig en chance for at gøre det vildt godt næste gang. Og husk som pma siger at sørge for at have meget lys på. Jeg tapeteserer/spartler normalt ved 2x500w hvis jeg spartler ved kunstigt lys.
På en måde lidt rart at læse denne tråd, idet jeg troede at det kun var mig, der kunne lave sådan noget biks.
Hos mig er det et nordvestvendt gavlværelse, hvor misseren afsløredes, da midsommersolen kom til at skinne langs skråvæggen!!
Det så så godt i vinterlyset, men ak!!
Du er ikke ene KGP! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Uha.. undskyld at jeg ikke har fået svaret tilbage.Har været noget hængt op.
Mange biggrin Tak for svarende og jeg er meget glad for at man kan redde sin væg ved at give det en strøg mere med spartlen.
Den maling jeg bruger har noget glans og det gør at man nemmere kan se sine fejl. For da, der kun var væv og den hvide fylder, synes jeg nu ikke der var noget.
Det er rart at se det ikke kun er mig som har dette dumme problem *lol*
Og jeg ska nok finde en voldsom glødelampe, så det er næsten nødvendig med solbriller..cool

Citat fra PeterR

Hvad har du spartlet med, mellemspartel eller sandspartel.

Noget af de synker når de får vævklæber.

MVH

Jeg har brugt alm. sandspartel.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det er nok her meget af fejlen ligger, du skal bruge mellemspartel.

Sandspartlen synker, hvis den er plan når du har slebet færdig, så er den sunket 1 mm. når den har fået eks. klister.

Jeg har nogle rigtig "flotte" brede spor på mit badeværelse der hvor gipsen har false.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hvis det er det største problem, er du den lykkeligste, jeg kender!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også