Opvaskemaskine, der ikke passer helt i skabshul

Jeg har lige anskaffet mig en LG opvaskemaskine. Den er stort set installeret, dog har jeg et rigtigt surt problem:

Maskinen passer (stramt) i skabshullet. Desværre skal den monteres vha. nogen vinkelbeslag, der sidder på de to øverste hjørner af maskinen - og det er der simpelthen ikke plads til!

Jeg har før haft en Miele-maskine, der blev monteret med skruer op i bordpladen, hvor der jo næsten altid er noget mere plads - man kan justerer op og ned, men sjældent til siden.

Hvad gør jeg nu? Altså, for lige at gentage....der er lige præcis plads omkring maskinen til de her beslag på hjørnerne, men ikke skruerne til at sætte dem fast i sideskabene med. Og desuden sidder beslagene så langt ude, at de faktisk stritter lidt ud af skabshullet - jeg kan ikke skubbe maskinen længere tilbage i skabet pga. slangerne bagved.

Alt-i-alt et sjovt/mærkeligt problem - og jeg håber, at jeg har forklaret mig nogenlunde...!?!?

Jeg har overvejet noget med at snuppe et stemmejern og stanse lidt ud i hvert af skabene, men det er nok lidt overdrevent. Kan man til en LG-maskine måske få et lignende arrangement som ved Miele, så man kan skrue en plade oveni maskinen og så skrue denne fast til bordpladen i stedet?

På forhånd 1000 tak for gode råd!!
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har jeg aldrig ejet en opvaskemaskine, så mit spørgsmål er: hvorfor skal den overhovedet skrues fast ? Jeg mener køre den ikke upåklageligt uden at være spændt fast.

V.h. Håndværkeren
Jeg har p.t. en maskine der er monteret fast ved at jeg har skruet de justerbare ben ud så maskinen sidder i spænd mellem gulvet og bordpladen - den vipper bestemt ingen steder og jeg har slet ikke behøvet at montere de medfølgende skruer

MVH Jacob
Den skal stå helt fast - hvis den ikke gør det, så vipper maskinen, når lågen åbnes. Opvaskemaskiner har slet ikke samme vægt i 'ballast' som vaskemaskiner.

Men tak for rådet til Jacob - jeg var så fokuseret på at følge anvisningen med de beslag, at jeg slet ikke tænkte på den mulighed.....

Hermed problem solved...tak for indsparkene!!
Jeg har hverken skruet komfur eller opvasker fast. De kan ikke vælte og skulle de løfte sig nogle få mm, så sker der ikke noget. Opvaskeren kan jo ikke gå op gennem bordpladen. Jeg har spurgt en hvidevarereperatør som sagde det samme. Han sagde at man skulle hoppe på lågen (både komfur og opvasker) for at tippe dem. Hvem gør det?
Hmm, det lyder da som en kompetent hvidevarereperatør (ironi).
Jeg har selv sat min opvasker i spænd mellem bordpladen. Men før jeg gjorde det, så tippede opvaskeren altså hver gang, vi hev skuffen ud. Også selvom den var tom.
Og det gjorde vores forrige opvasker iøvrigt også, og også mine forældres, da jeg hjalp med at montere den.
Men jeg har måske bare været uheldig at få fat i de eneste 3 opvaskere på markedet, der har dette problem? wink

Mvh Grandjean 

Det må være noget med tyngdepunktet. Jeg har ca. 1 cm frihøjde over opvaskeren. Det er en Bosch sgu et eller andet (topmodel)
Man kan jo evt. bare smide en knudsen kile ind mellem opvasker og bordplade (bordpladen skal være fast monteret).
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis