Utæt radiator.

Hej. (misvisende overskrift, undskyld)

Jeg har desværre konstateret en brist i min kældermur/brønd.

Jeg kom hjem i huset her til aften, og i rummet hvor døren ned til kælderen er, kunne jeg lugte en fæl stank.

Jeg fandt ud af det kom fra kælderen og jeg gik selvfølgelig ned og undersøgte sagen.

Jeg kunne nu se der rendte vand ind, bagved en radiator, hvor denne var ophængt.

DSC00866.jpg


DSC00865.jpg
Det skal lige siges det sorte i vaskebaljen er olierester fra tidligere anvendelse.

På den anden side er muren, er min indkørsel som skråner ind imod garagen. Der er selvfølgelig lavet drænrist hele vejen langs muren. Men i hjørnet af huset/garagen er en brønd, hvor mit spildevand fra køkkenet løber i.

DSC00071.jpg

Nu kan jeg så ligge 2 og 2 sammen. Lugten, vandet, brønden osv.

Er der kun en løsning på problemet? At grave brønden op og lave en ny? Hvad med muren ind til huset? Og kan jeg slippe for at bryde min elskede indkørsel op???

Jeg er fortvivletconfused og ked
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du selv har givet svaret!
Du må i hvert fald se ned i din rensebrønd og få tømt den fuldstændig og se om den er knækket eller bunden er sunket ud. Er den i orden kan det være røret der løber fra, der er knækket.
Måske har du været lidt voldsom da du stampede underlaget til din indkørsel/flisebelægning?

Jeg forstår godt, at du er ked, idet du skal have et ret stort areal pillet op når du har dug under fliserne.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu har jeg snakket med forsikringen. Og selvfølgelig dækker de ikke brønde. Kun skjulte rør. Så jeg kan kun håbe på det er et rør der løber fra brønden, den er galt med.

Men de siger jeg skal have lavet en TV-inspektion af en kloakmester.
Er det dyrt?
Det er sikkert dyrt.
Jeg ville først og fremmest tømme rensebrønden, som du viser på fotoet, og så se om der er åbenbare fejl.
Det er da til at have med at gøre.
Du husker vel at rense denne af og til?

Med venlig hilsen
ktm

 

Det må jeg nok indrømme at jeg ikke har gjort. Det er kun vandet fra køkkenvasken der løber deri.

En ting er at brønden er gået i stykker/slået skæv. Det er måske til at lave. Men hvad med muren? Og er muren dækket af forsikringen, hvis det går under, at det er brønden, der er synderen?

Jeg må hjem og ha snuden i hullet...
puha.. sikke noget lort.. Men måske er der et sandfang i brønden der er fyldt op, så lad os håbe den bare trænger til rens... Muren tører jo ud igen..

Mvh Jan J
Annonce
Hej
En tv-inspektion koster som minimum 3-4000 kr.
Men hvis det er rørskaden, dækker forsikringen den jo ellers ikke-?
Er du sikker på at afløbet fra brønden er ok, at den ikke er fyldt helt op og bare løber over-?

Med venlig hilsen

Søren
Hej, nu var der en klog kloakmand og kikke.

Som Anjins-Honey skriver, koster en tv-inspektion typisk 2-3000kr plus moms, og en helt ny brønd vil koste omkring 5000kr plus moms. Så det kunne ikke betale sig, for det skal jo laves alligevel. Om så forsikringen betaler eller ej.

Jeg har gravet brønden ud, der var ca 3 'ske'fulde skidt/sand. Og vandstanden så meget normal ud. Så det har ikke været det.

Men jeg sagde de måtte godt komme og lave en ny sandfangsbrønd. (da jeg har et nedløbsrør der løber til)

Men prisen på 5000 (overslag) med matrialer og løn for ca en dags arbejde. Lyder det så galt?

Jeg er mere bekymret for mine planter jeg har sat og om min indkørsel skal til at pilles op. sad
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis