Plastik havemøbler er falmet krafigt - kan de gøres pæne igen.

Vi har et havesæt vi er meget glade for, men det er desværre falmet meget kraftigt.
Kan vi gøres noget for at pifte dem lidt op?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er hvide plast møbler kan du polere dem op med vinerkalk så de igen bliver flotte og hvide, med farvede er jeg ikke sikker. Du vil MÅSKE kunne give dem et nyt lag farve, der skal di dog først affedtes med grundrens dernæst skal de have en hæftegrunder og så endelig en spray lak af den bløde type. MEN jeg er ikke sikker på om det vil kunne holde i længden. Du kunne også prøve om det ville hjælpe på farven hvis du gav dem en almindelig bilvoks.

V.h. Håndværkeren
hey...
vil lige spørge til det med vinerkalk,er der ikke noget med at man blander sprit i???

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Helt korrekt Smed, lav en "grød" af sprit og wienerkalk og brug det på en klud, twist, polerskive el. lign.
mente jeg jo nok:p

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Mener at have læst (fra leth) at man kan polerer sådanne med petrolium... Prøv på undersiden og se om det er rigtigt...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tjah, hvis de er indfarvede kan man vel også prøve med Slipol eller et andet lignende polermiddel med slibeeffekt.
Det bedste og mindts miljø farlige poler middel til metal plast mm er opvaskesæbe med kaffegrums. Det er også enormt godt til at rense oliefingre med.
..........hvad med rå lindolie evt med lidt terpentin blandet i , det virker da på plastkofangere og lignende på biler ........ husk at brænde klude da de kan selvantænde ....

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis