ikea gulv

Er der nogen der kender til kvaliteten af deres trægulve:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/categories/range/10373/10749/

Jeg overvejer at købe ind til 80 kvm, da det er ret pænt og billigt. Normalt følges pris og kvalitet ad, men nogen gange er IKEA jo anderledes.

Er der nogen med erfaringer?

mvh

Lars
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke lige omkring deres gulv.

Men syntes efterhånden at jeg har oplevet RIGTIG mange gode ting ved IKEA.. fx. deres køkkener er KANON, + deres møbler generalt. Det er IKKE ragelse ligesom fx. jysk og biva, når vi kigger i den billige ende..

Men dag derud og bedøm.
Jeg kan kun tilslutte mig. Ikea leverer varen... Men prisen ER altså også en del højere end Jysk, Silvan eller hvem man nu engang vil sammenligne med. Jeg har ikke selv et af Ikeas gulve, men jeg har set et ligge hos en bekendt, og det ser nu meget pænt ud.
Jeg har købt deres helt billige klik gulv til 2 værelser, det var nemt at ligge og det ligger stadigvæk fint efter et par år, vi er godt tilfreds, det skal lige tilføjes det er i kælderen hvor vi har gulvvarme under.
Jeg tror vi gav omkring 80,- kwm.
Jeg kan ikke se at der skulle være noget at betænke sig på, for lykkedes det dig ikke at lægge det rigtigt kan du retunere det, så vidt jeg kan forstå af deres salgs matriale. Hvormange andre sælgere tilbyder det ??

V.h. Håndværkeren
Annonce
Jeg tænkte nu mere om kavliteten af gulvet er godt nok. Om det bliver slidt op ved normalt brug efter 2 år. Jeg vil jo helst ikke ærge mig over at have sparret penge, når gulvet er færdigt efter 2 år.
Jeg kan ikke forestille mig at Ikea ville sælge et produkt du ville kunne slide op på 2 år, det ville give en dårlig omtale ret hurtigt af Ikea. Men selvfølgelig er de da også nød til at spare lidt på det gode håndværk hvis de skal sælge deres gulv billigere en hos eks. Byggemarkedene.
Jeg ville nu nok ofre lidt ekstra på et ægte Pergo. Jeg har lagt både Ikea gulve og Pergo gulve og synes der er stor kvalitetsforskel. Pergo giver på deres bedste gulve 50 års garanti - og man kan ikke ridse dem med en skruetrækker.

Desuden har jeg som håndværker oplevet, at Pergo er væsentlig nemmere at monterer, fordi fer og not altid passer perfekt. Det er desværre ikke altid tilfældedet med Ikea og andre lidt billigere modeller.


Hej Thomas.
Nu ved vi Håndværkere jo hvad der er bedst fra starten, men hvis Kunden ikke lige har penge til det store udstyr kan vi jo enten sige fra eller lave en lidt billigere løsning, dog ikke med alt.
Der er jo nogle ting som vi ikke vil gå på kompromi med !

V.h. Håndværkeren
Præcis og et gulv skal jo helst holde længe, så jeg ville nok vælge et Pergo - evt. holde øje med div. tilbud i byggemarkeder - det er meget tit sat ned til en overkommelig pris.


Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis