ikea gulv

Er der nogen der kender til kvaliteten af deres trægulve:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/categories/range/10373/10749/

Jeg overvejer at købe ind til 80 kvm, da det er ret pænt og billigt. Normalt følges pris og kvalitet ad, men nogen gange er IKEA jo anderledes.

Er der nogen med erfaringer?

mvh

Lars
Er der nogen der kender til kvaliteten af deres... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Thomas Hjort

så jeg ville nok vælge et Pergo

Hvad er det lige pergo er?

Jeg har kigget på timbermans decor serie, det er godt nok laminat, men virker som god kval.

Jeg skal bruge gulv til ca 80 kvm plus lidt til spild. Jeg vil heslt ikke bruge mere end 20.000 kr
Hej Feffe,
Pergo er simpelthen bare mærket, det er ihvertfald det jeg primært går efter, når jeg skal ligge gulv hos kunder. Timberman er sikkert også rigtig god kvalitet, de er ihvertfald kendt for gode produkter.

Jeg kan se de Ikea gulve du har kigget på ikke er laminatgulve, så Pergo er ikke et alternativ, men der findes en hel del andre alternativer til en nogenlunde fornuftig pris, hvor kvaliteten efter min mening er højrere end Ikeas.

Nu ved jeg ikke om du laver det som en gør-det-selv opgave eller om du skal have tømrer på?


Citat fra Thomas Hjort

Hej Feffe,
Pergo er simpelthen bare mærket, det er ihvertfald det jeg primært går efter, når jeg skal ligge gulv hos kunder. Timberman er sikkert også rigtig god kvalitet, de er ihvertfald kendt for gode produkter.

Jeg kan se de Ikea gulve du har kigget på ikke er laminatgulve, så Pergo er ikke et alternativ, men der findes en hel del andre alternativer til en nogenlunde fornuftig pris, hvor kvaliteten efter min mening er højrere end Ikeas.

Nu ved jeg ikke om du laver det som en gør-det-selv opgave eller om du skal have tømrer på?


Det er en gør det selv opgave.

jeg har kigget på noget bredt timberman slotsplank til 700kr pr kvm. Det er godt nok mange penge, men rigtig flot træ. Ellers er alternativet deres laminat serie decor til 249kr. Jeg ved med mig selv at jeg ikke gider vedligeholde gulvet mere end noget støvsygning og vask. jo måske efter 5 år, men ikke 1 gang årligt. Så jeg er nervøs for om et trægulv slet ikke er mig?
Hej Feffe.
Du kan roligt købe et trægulv med den holdning du har til trægulve, den lak der bruges er meget slidstærk hvis det er til et almindelig brug i en beboelse. Havde det været på et offentligt sted skulle der nok noget kraftigere til, der kunne tåle at blive slebet og larkeret hvert år. Og der er ingen grund til at give 700,00 Kr.pr. m2.

V.h. Håndværkeren
Okay, men har kigget i tæppeland og andre steder, hvor prisen for plank gulv koster de der 700kr. Har kun kunne finde billiger hvis man vælger "3-stavs" gulvet og det kan jeg ikke li. Eer der nogen forslag til gulv?
Annonce
Citat fra JGH

Jeg har selv lagt gulv fra denne forhandler:

http://www.thirup.dk/default.asp?page=527

Gulvet der forhandles kommer fra Danish-Plank.dk og koster ikke 700 kr per kvadratmeter.
Super flot kvalitet


Jeg har skrevet til dem, så må vi se hva de siger
Lige nu er der tilbud i Silvan på egegulv (mørkt) til kr. 370 samt eg med matlak til kr. 240 - også i 15 mm. Det må siges at være en god pris.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis