Motor savkyndige?????

Hejsa kloge hoveder.

Jeg har en mastal motor fra 61 fuldstændig ny renoveret. MEN.... den tager ikke ordentlig ved..... hmmmm og det er jo ikke så godt. Lige så snart den kommer ud af havnen trækker den ikke ordentlig, max 3.5k i medvind og stille vand?????.
Skruen er den rigtige der passer til motoren og den har tidligere gået en 5-6 knob samme motor samme skrue og samme båd?

Har i nogen ider til hvad det kan være der er galt? komprimere den ikke nok, sidder motoren ikke ordentlig el. hva f..... er der galt?

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil tro du skal tjekke om den kan få brændstof nok.
1. er filtret stoppet
2. er der brændstof i tanken
3. er der brændstof NOK i tanken, en tank der er næsten tom kan være svær at få brændstof fra.

Det lyder ihvertfald til at være brændstofforsyningen der er noget galt med.
jeg ville umiddelbar tro, din tænding stod forkert, måske en tand forkert, er det en 2 eller 4 takter

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det kan også være koplingen der skrider.
Hilsen Per.

Livet er for kort til genudsendelser!!!!!

hvis din motor starter perfekt, men når den får noget gas ikke vil tage omdrejninger, eller taber fart, så er det 99% brændstoffet der er problemet på den ene eller anden måde.
har du problemer med starten, måske starter den ikke helt perfekt, der skal trækkes nogle ekstra gange i snoren før den starter, og den hakker lidt i starten, er det meget vel det kan være tændingen. hvis det kun er ved belastning / højere omdrejninger motoren giver problemer, vil jeg mene det er usandsynligt det er tændingen.
Hvis motoren kører perfekt, tager fint gas, starter fint, men båden kan ikke tage fart ja så er det korrekt at det må være noget andet, feks. kobling.
Annonce
[Indlæg slettet]

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Petway.
Tænk ! jeg var ikke klar over at Marstal motorer kunne fås med Rekylstart !

V.h. Håndværkeren
det skulle ikke tages bogstaveligt, men du forstod vel meningen ?
nu er det jo sådan at de fleste bådmotorer såvel, som mange andre starter på lav tænding,og så enten manuelt eller ved hjælp af svingklodser/vaccum fra indsugning reguleres højere, da der ellers ikke er megen trækkraft til stede, selv om motoren tøffer fint, så hvis magneten er sat en tand for lavt vil den måske godt kunne starte, men ikke yde noget, og da motoren åbenbart har været adskilt, kunne det være en mulighed.
og til håndværkeren, så ka'du lære detwink rolleyes cool

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Har lige renset tanken og slangen samt skiftet filter. tændingen skulle gerne stå rigtigt, da den næsten lige er blevet tjækket i hovede og bagdel, men det tjækker jeg selvfølgelig igen. det kunne godt være koblingen det havde jeg ikke tænkt på:

Til Lynæs:
Det er en 4 takter f2 10 hk 2 syl.(benzin)biggrin

Og til alle:
tak for svar.wink

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis