Hjælp,min mondeos bremser ryster

jeg har nu brugt ca. 12000 kr. uden at nogen har kunnet fortælle mig hvad der er galt med med bilen.Jeg har fået skiftet skiftet skiver+ klodser 2 gange+ alle bøsninger er skiftet + begge stabillisatore+ afballanseret hjulene, og lige lidt hjælper det. Nu siger mekanikerne at det er bremseforstærkeren den er gal med, mens de hos Refi autodele siger at det kan det ikke være.Det er en mondeo årgang 95-96 type 1 jeg snakker om.Jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro på; Jeg kan mærke at den ligesom hugger i det når jeg bremser. Bilen har nu været hos 3 forskellige mekanikere og ingen af dem har kunnet lave det .Jeg håber at nogen kan give mig et godt svar. Hilsen den fortvivlede.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Det lyder som om det er nav der er skæve dem hvor skiverne er skruet fast på. de kan enten drejes af ellers må de skiftes.
Mvh. Jesper
Hej,
Nu skriver du både "ryster" og "hugger". Der er en forskel i den verden jeg lever i. "Ryster" - så er det formentlig skiver / nav den er gal med. "Hugger" kan meget vel være en fejl på ABS systemet ( ABL hedder det vistnok på Ford sprog ). Hvis den "hugger" vil du kunne mærke det i bremsepedalen, der føles som om den går lidt op og ned når du bremser. Hvis den "ryster" vil du også kunne mærke det i rattet som vil ligesom dreje en anelse - meget hurtigt - fra side til side. Du kan prøve at bremse forsigtigt mens du kører meget langsomt - så vil den pågældene "huggen" eller "rysten" blive langsommere, og du kan måske bedre registrere hvad det er som sker.
Har du prøvet at bremse på en bremseprøvestand, hvor en mekaniker holder øje med, hvad som sker rent fysiskt / mekanisk med dine bremser ?
Held og lykke med at finde fejlen.

Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Det er vist en meget almindelig fejl på Mondeoer. Jeg har også kæmpet med det.
Løsningen var ganske simpel!!!!!!!!!

Jeg købte et sæt Heavy Duty skiver hos, ja tro det eller lad være, Thansen til vist nok 600 kr. for et sæt.

Det løste bare problemet her og nu og de næste 30.000 km, hvorefter bilen blev byttet til en dieselversion, af andre årsager.

Det har ikke noget at gøre med bremseforstærkeren, kan jeg garantere dig for.

Årsagen er at skiverne er for tynde i det bærende gods, ligesom på salig Granada.

Du skal slet ikke ofre afdrejning af skiverne. Det holder kun en enkelt dag og så bliver det gradvis endnu værre.

Med venlig hilsen
ktm

Mener også der er en "almindelig" fejl på den årgang.. Det fandt politiet også ud af, det var galt med en del af de biler de havde..

Mvh Jan J
Jeg kender også problemet fra min mondeo. Jeg satte sports skiver på og problemet var løst.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis