Hvilke bundmaling og primer?

Jeg har brugt Hempel i mange år når bunden skulle ordnes på glasfiberbåden. Den er med jernkøl.
Problemet er at ligemeget hvilke primer jeg har brugt til jernkølen kommer der rust igennem år efter år. Også når jeg med en special sliberundel på vinkelsliber har fjernet alt rust og det hele står blankt.

Samtidig syntes jeg at Hempel er ret dyrt - hvilke alternativer er der. Har kigget lidt på International men aldrig prøvet det... og hvilke bundmaling kan holde alger o.lign. væk fra båden i Svendborg Sund.
Har du nogle gode erfaringer.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har brugt Hempel i mange år når bunden skulle... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rigtigt nok at jeg ikke har fået lavet det rigtigt, men det er uvidenhed og ikke sjusk... der er postet mange timer og mange penge til hempel i den bund... Og både min søn og jeg har lignet nogle smølfer mange gange... wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er lige meget hvilken bundmaling man bruger i dag skulle ha holdt fast i det go gammeldags selv om de siger det er giftigt bare vent 10 20 år så finder de ud af det er mere giftigt det vi bruger nu go vind til alle og måske en go sejlersommer mvh Jan


Jan Pedersen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

der fik du lige svaret på en 10 år gammel tråd


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Når der nu er taget hul på det gamle emne.-.

Jeg har brugt Hempel Mille i de seneste år, båden er fri for belægning, kun et fedtet lag, der nemt kan vaskes af når båden ryger på land om efteråret.


Her et billede fra optagningen forrige år-.-

 


Vi prøver igen, i morgen --

Med helt samme erfaringer som Je-ns, har jeg så bare brugt Biltemas kobberbaserede bundmaling til den halve pris.


Finnband
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også