Rækkefølge ved opsætning af dampspærre

Skal til at opsætte dampspærre (0,2mm plast) på 1.sal. Havde tænkt mig følgende rækkefølge (se foto):

*Starter i toppen (loft til kip) med fordeling af plastik på begge sider af kip, hermed undgår jeg at varm luft trænger ud gennem en evt sprække i spidsen af loftet.

*Bevæger mig nedad med overlæg på 15 cm. Ved hanebånd skæres et snit i plastikken. Det løse plastik hæftes herefter fast rundt om hanebåndet.

*Ved skunk føres dampspærren skråt ned langs med taget og sættes fast til ydermuren. Dette på trods af at skunken ikke opvarmes, men dog heller ikke isoleres ind mod rum.

Er der nogen der har kommentarer til denne fremgangsmåde. Har det nogen betydning hvor på muren til stueetage dampspærren fastsættes. Så tæt på ydersider af muren som muligt eller ved indersiden af muren?
Hvordan placeres dampspæren ved vinduerne - helt til vindueskarmen (vippevinduer)?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hejsa!

jeg ville nok vælge at starte enten lige over eller lige under hanebåndene. Det vil give dig den bedste løsning.

Alle samlinger skal tapes med en tape der er beregnet til formålet. Så den med 15 cm overlæg holder ikke længere.

I forbindelse med fastgørelse til eksisterende mur skal ud tage udgangspunkt i princippet for placering af dampspærre - nemlig at den altid skal sidde på den varme side, hvorfor det rigtigste ville være at placere den ved indermuren.

Hvis der er tale om velux vinduer (hvilket jeg næsten formoder) kører du dampspærren op i den fas der er beregnet til at fastgøre lysninger i. Derved klemmer lysningspladerne dampspærren fast.

God arbejdslystsmile smile smile
Tak.

Var ikke klar over at alle samlinger nu også skal tapes (er dog klar over specialtapen). Men det sikrer i hvertfald en tæt dampspærre.

Ja, det er Velux vinduer wink God ide med at fastgøre dampspærre i fas'en

jonama
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis