Højtaler i Peugeot 306

Hej alle sammensmile
Jeg har lige to spørgsmål;

1.
Kan nogen herinde fortælle mig, hor mange W de højtalere der sidder i som standard i en Peugeot 306 har?

2.
Overvejer at købe nye højtalere til at sætte bagi, hvor mange W skal jeg vælge? Jeg er ikke ude efter det helt vilde "Brian" udstyr, men samtidig vil jeg gerne have noget der spiller godt..wink

Venlig hilsen
Kasper
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ad 1. Ikke ret mange.

Ad 2. Lige umiddelbart vil jeg råde til at se mere på kvaliteten fremfor watt.
Glem de der "no name" der lover flere hundrede watt i en bette højtaler. En god og overkommelig løsning er et sæt 6x9 på omkring 60-80 watt af såkaldt lødig herkomst. De er ikke større end at en standard bilradio kan "spille dem op", og gengiver både diskant og bas godt for almindeligt dødelige ører.

Med sådan et sæt i hattehylden vil jeg næsten love dig et syvmileskridt med hensyn til lydoplevelsen kontra den investering du skal ud i.
Jeg har tænkt på at sætte 6x9" XZOUND GTX-1 500 W i hattehylden, og 5,25" XZOUND GTX-1 200 W i fordørene.

Vil dette være en fornuftig løsning?
Ved godt, at Thansen måske ikke er det bedste, men jeg er som sagt ikke ude efter det vildeste "Brian" udstyr, men vil samtidig godt have noget der spiller nogenlunde højt..smile
Livet er for kort til thansen stumper. Jeg har en Skoda octavia og skiftede mine højtaler ud med Focal. De er rimelig billige og lyder KANON.
Okay, hvor har du købt dem henne?wink
På Skalbakken i Vanløse.
ved du om man kan købe dem over nettet?
Så jeg ikke skal køre så langt efter dem..
Citat fra kawer

ved du om man kan købe dem over nettet?
Så jeg ikke skal køre så langt efter dem..


Prøv at spørge Jørgen på lageret nede ved G. Bech Hansen. Peugeot har nemlig også selv nogle gode højttalere til eftermontering i døre og instrumentbord/forrude.

Pioneer og Alpine laver også højttalere der et tilpasset til 306'eren

Mvh.
Søren

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis