Faxe Golak

Er der nogen, der har erfaring med Faxe Golak?

Jeg påtænker at give køkkengulvet en gang hvid grunder og derefter en gang stærk mat lak.
Er der andre produkter, der er bedre eller er der andet at indvende?
Og: Er der nogen, der kender et sted på Østerbro eller omegn, hvor kan man købe det? Min lokale Sadolin har det ikke.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fortsætter lige mine monologer om gulve smile

Jeg fandt produkterne i Farveforum på Nørrebrogade - siden har jeg fundet ud af, at de også kan fås i Røverkøb.

Mine erfaringer er nu:
Den hvide grunder var nem at arbejde med, men lidt for våd måske. Og resultatet blev nogenlunde, omend jeg havde håbet på noget, der mere lignede helt lyst træ end træ med tynd hvid maling på.

Lakeringen var mere skuffende. Den var nem at påføre, men ved tørring/hærdning blev lakken gullig de steder, hvor laget var påført for tykt. Det kunne efterslibes, så det blev pænere, men ude i enderne på plankerne (hvor penslen vender), var det især slemt at få pænere.
Det er muligvis almen viden for andre end en glad amatør som mig, men jeg er lidt knotten over, at der ikke var en advarsel på vejledningen som fx: "Påfør i meget tynde lag, da lakering ellers kan blive gul".
Det skal lige siges, at farvehandleren overtalte mig til "Golak Extrem stærk" - måske giver "Golak stærk" et pænere resultat på hvid grunder.

Så alt i alt: Hvis man har erfaring i lakering kan man sikkert få et godt resultat ud af produkterne, men det er ikke ligeså nemt at få pænt som fx lud+sæbe er det.
I øvrigt er hverken grunderen eller lakken helt billig.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også