Filt på svævende lofter

Jeg håber i kan hjælpe mig med dette lille problem...
Jeg har læst at man ikke må "smyge" filt om hjørner osv. Nu er det sådan at jeg har ladet mit nye gipsloft standse 2 cm fra væggen for at give indtryk af et svævende loft, der er en slags kantliste af metal på kanten. Hvordan skal jeg ligge filt på det? Kan jeg godt smyge det op bagved (fra det vandrette loft og op på den lodrette kantliste) Eller skal jeg skære det af når loftet slutter? Problemet med det er at man så vil kunne se metal-listen hvis man står lige under "gabet" mellem loft og væg...
Er der nogen der forstår hvad jeg spørger om...? Og ved hvad normal procedure for denne slags?
Håber i kan hjælpe - mvh Lone.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lone.
Hvortit står du med hovedet mast ind mod væggen for at se på den "grimme" kantlist ? Mon ikke det blot er et spørgsmål om at DU ved den er der.
Men jeg kender godt problemet, det skal helst være perfekt.
Du kunne jo prøve om ikke det går at sætte vævet omkring, jeg er dog ikke sikker på at vævlimen kan holde på metal.

V.h. Håndværkeren
Det er selvfølgelig ikke så ofte man står i lige den situation... smile Men der er også et par vægge der står "frit" i rummet, og der kan man se op under hvis man står ude i rummet og kigger på loftet. Der er selvfølgelig et problem hvis ikke filten vil sidde fast på metal - det må jeg lige teste. Er det din erfaring at jeg så bare kan male listen med almindelig maling, selvom den er af metal, eller burde jeg købe noget specielt maling bare til at male bagpå de mest synlige bagkanter?
Mange tak for hjælpen!
Mvh Lone.
Hej LoneB

Jeg tror sådan set godt at du kan få filten til at hæfte på metallisten, men for at være sikker ville jeg nok prime den først. Hvilken primer du skal bruge må du spørge din farvehandler om.
Hvis du vælger at male den kan du blot vælge en maling til metal i den ønskede farve hvis du vil være sikker på god vedhæftning. Jeg går ud fra at den omtalte metalliste er en del af det stålskelet som loftspladerne er opsat på.
Hvis jeg selv skulle gøre det tror jeg bare at jeg ville male listen med den loftsmaling som bruges til resten af loftet, du kan jo lave en lille prøve først.

mvh
gug
du maler bare kantliste med din loftsmaling det skal nok holde - og jeg ville anbefale dig at lade være med at køre flinten rundt om hjørnet det bliver ikke godt - og du vil ikke kunne se metal listen alligevel hvis den er hvid, den vil jo ligge i skygge altid hvis jeg har fattet dit loft rigtigt anyway.

HVIS du absolut vil køre flinten om hjørnet så skal du være ultra omhyggelig ellers går det galt.
Mange tak for jeres hjælp - det har været gavnligt. Nu tror jeg at jeg er klædt på til kamp.... smile
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også