Motorfundament til VP

Jeg overvejer at købe en gammel Volvo Penta 2002 med sejldrev 120S.
Sådan en motor skal monteres på et særligt fundament, som den forhandler jeg snakker med, siger koster ca. 4000,-.
Så er det jeg tænker "lav det selv"! Det er vel blot en glasfiberkasse, som passer til motoren.
Er der nogen her, som har erfaring / viden om dette at dele ud af?

Venlig hilsen
Knud
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er drevet den skal passe til, og båden, har du set den originale ? er den rund og kegleformet ? jeg har engang været med til at lave en sådan, men jeg husker ikke, hvad det var til. vi fandt en gulvspand, som passede i diameter og støbte den deri, derefter blev det store hul lavet med en overfræser og så mener jeg vi støbte en ring med gevindhuller indeni.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har ikke set motoren endnu, men det er noget som det du beskriver jeg havde forestillet mig. Ved du om det er denne konstruktion,der er tætningen mod vandet, -altså hvis gummimenbranen brister, så kommer vandet ikke længere end ind i "spanden"?
Tak for dit indlæg.

Venlig hilsen
Knud
Hej
Membranen er den eneste tætning mod vandet, derfor siger de kloge hoveder skift hver 7. år.
Jeg har dog hørt om nogle der har gået op til 17 år, hvilket nok er at lege med ilden (vandet).
Jeg skal selv til at lave en brønd her i vinter, da jeg vil skifte fra akselinstallation til 120S drev. Har selv en 2002.
Har du forøvrigt læst min artikel om 2002 på min hj.side.
Jeg har i øjeblikket et komplet fundament til låns, men da det også skal tilpasses i hornene, vil jeg bruge det eksisterende fundament der er til motoren, og så støbe en brønd, og glasse den ind til drevet.
Jeg har tænkt på at lave en billedserie, og lægge ind til artiklen.
Mvh Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis