Indbygning af tank

Jeg har planer om at indbygge en ny benzin tank i skroget på min zodiac.
Skroget er jo hult, så det kunne være rart at kunne udnytte pladsen.

Er der nogen der har erfaringer med at skære et stort hul i dækket, montere en tank og så lukke hullet igen, selvfølgelig også montere et par inspektionsluger.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
zodiac ? er det ikke en gummibåd ?

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg troede det var en gammel russer bil !!
Citat fra Muld

Jeg har planer om at indbygge en ny benzin tank i skroget på min zodiac.
Skroget er jo hult, så det kunne være rart at kunne udnytte pladsen.

Er der nogen der har erfaringer med at skære et stort hul i dækket, montere en tank og så lukke hullet igen, selvfølgelig også montere et par inspektionsluger.

Nu er det ikke bare lige at skære et hul i dækket / dørken, for så ændre du på konstruktionens stivhed, men det kan da lade sig gører. Hvor god ideen så lige er at montere en bezintank under dækket /dørken kan diskuteres, en minimal utæthed-en gnist og din familie kan se frem til en kedelig begivenhed.

V.h. Håndværkeren
Citat fra Rolias

zodiac ? er det ikke en gummibåd ?

Jo, man kan jo godt kalde den en gummibåd, men mange
bruger udtrykket RIB.

Det er en 22 fods båd med glasfiberskrog, luftpontoner, og vejer over 1400kg, Så den er større end mange regner med.
Citat fra Håndværkeren

Nu er det ikke bare lige at skære et hul i dækket / dørken, for så ændre du på konstruktionens stivhed, men det kan da lade sig gører. Hvor god ideen så lige er at montere en bezintank under dækket /dørken kan diskuteres, en minimal utæthed-en gnist og din familie kan se frem til en kedelig begivenhed.

V.h. Håndværkeren

De kan jo idag købes med indbygget tank, så den problematik tror jeg kan løses.
Mit primære problem er som du skriver konstruktionens stivhed, og her er jeg lidt på usikker grund.
Annonce
kan du ikke tale med fabrikanten for råd, for stiv er ikke bare så stift som muligt, det ændrede stykke skal arbejde med resten af båden ellers kan det gi' brud , Hans Jørgen afstivede sin lille kahytsbåd med et skot, og bunden brækkede i stykker på begge sider, det var godt nok en engelsk af sløj kvalitet, men alligevel. og jeg regner med at din båd bare skal derudad også i bølger.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Husk også lige at holde øje med at stabiliteten i båden, ikke forringes alt for meget.

Mvh lil_70
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis