hjælp til problem med motorsav

Hej, har brug for lidt hjælp til min husqvarna motorsav.

Fik den startet op her i weekenden (med slebet kæde, nyt olie og nyt bensin)

Den starter som en drøm og vi går igang. Så begynder den at gå ud meget pludseligt flere gange. Let nok at starte den igen. Efter ca. 15 min. begynder kæden at sidde utroligt løst (kører bare med rundt).

Får kæden strammet, men nu vil den slet ikke starte. Når jeg trækker i snoren drøner kæden bare med rundt og det er som om jeg kan høre 'en tikken' fra et hjul der bliver trukket rundt. Selv da jeg prøvede at løsne kæden lidt hjalp det ikke. Motoren gør ikke rigtig tegn til at starte

Har I nogle forslag til hvad der kan være galt. Kæden er ikke ny, men jeg synes ikke den er slidt helt ned, men kan den være årsagen???

Det er som om at der slet ikke er tænding i saven længere (tændrøret skulle også være ok)

Nogen der har oplevet noget lignende???

Peter
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal lige tjekke om der overhovedet er gnist på tændrøret, ud med det tændrørs hætten på og hold røret ind mod metal på maskinen, træk så i snoren, kommer der blå gnister er den god nok og fejlen skal findes et andet sted.

V.h. Håndværkeren
At det skulle være kæden, der er skyld i at den ikke kan starte, det tror jeg ikke, da jeg kan starte min sav uden kæde/sværd..

Hvad med luftfilter.. Er det blevet tjekket..
Det kan være bezin pumpen, skidt i kaburatoren, jeg har haft en hvor armen der skulle trække kaburator spjældet pludselig knækkede, men så kan den godt startes blot ikke tage omdrejninger.
Hvis du ikke selv er så god til det så indlever den til en sådan der kan det skrammel.

V.h. Håndværkeren
lyder mere som om det er noget inde i kædebremsen, prøv at pille dækslet ved kæden af, det er muligt det er din slyngkobling der enten er færdig eller har sat sig.
Annonce
Hælder mest til det som Håndværkeren er inde på.. Benzintilførslen..
Benzintilførslen er tjekket, luftfilteret renset vifteskovlene renset.

Den kan sagtens startes uden kæde på, men igen så går den ud efter kort tid i tomgang.

Jeg ved ikke hvad det kan være og jeg har desværre ikke forstand på kædebremsen/slyngkobling.

Jeg må hellere indlevere den til eksperterne.

Den har kørt i 3 år uden problemer og uden værkstedsservice, så måske det er på tide at få den tjekket.

Tak for hjælpen
hmmm confused

Var inde med saven i fredags. Fik skiftet kædehjul og sværd. Havde allerede ny kæde på i forvejen.

Alligevel kunne husqvarna centeret ikke få den til at holde op med at trække kæden med rundt i tomgang.

Alt var i deres øjne ok. Tror de skilte den ad og samlede den igen 6-7 gange - uden held. Koblingen sagde de var helt fin, så det var heller ikke den.

De beholdt saven og så vil de kigge på den igen her i ugen.

Mystisk.

Fortsættelse følger senere......

Peter
Hej Peter..
Syntes I har været rundt om det hele.. Men også lige et langskud herfra..
Kunne lyde som om det også kan være dit benzindæksel det er galt med..For at der kan løbe benzin ud af tanken skal der jo luft ind, det sker typisk ved dækslet, måske luft hullet er stoppet..???? Det kan give nogle af de symtomer du omtaler (?) Ved det er et langskud, men til tider er det jo de små ting o.s.v ;-)

Mvh Jan J
så er saven retur. Af en eller anden grund måtte de slibe kanten af koblingen så den gik knap så stramt. Nu kører den uden problemer.

Peter
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis