hvid maling af bordplade?

Hej
Vi har fået sat en mdf plade, samt en lakeret træplade op som bordplade og ville gerne male/lakere den hvid. Men vi er bange for at man ikke kan gøre malingen slidstærk nok så den evt vil skalle eller lave hakker i den hvis man er lidt for hårdhændet. Vi vil også gerne have en bordplade så at det er muligt at tørre bordet rent, hvis man vælter en kop kaffe/tomatsauce.
Er der nogle der har nogen ideer?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel noget med lige at slibe den let med noget sandpapir og grundrens. Give den en god hæftegrunder, og så en god slidstærk maling evt med høj glans. Brug en filtrulle til at male det på med. Spørg i farvehandlen hvilken maling du skal bruge.
mvh jan
Jeg har med stor succes slebet et hvidmalet bord med vandslibepapir korn1500. Det er blevet en rigtig flot og ensformig overflade.

Det har nok også noget med malingen at gøre, så tjek måske først hvordan din maling reagerer på slibning.... ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej

Da vand og mdf-plader ikke er den bedste cocktail vil jeg nok forsøge at "forsegle" bordplade. Når der er tale om noget med vand, mad etc. vil jeg forsøge mig med en stærk skibslak, baseret på træolie, så du ikke får problemer med giftstoffer.

Du skal nok regne med at skulle lakere et par gange eller 3.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også