Spanske vægge.

Jeg skal med på en messe i vores lokalområde snart, og jeg skal udstille mine malerier. Problemet er, at der kun er borde til vores ting, og jeg mangler derfor gode ideer til billige løsninger til noget jeg kan hænge malerierne op på. Jeg er ikke ferm til at lave noget selv, men hører gerne om nogen ligger inde med ideer og gode nemme forslag.

Jeg har også tænkt på at jeg kunne leje et par spanske væge, men hvor gør jeg lige det, og mon det er dyrt???.

Mange venlige hilsner

Elin.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja.... Du kan jo evt. finde frem til 3-4-5 eller hvor mange du nu skal bruge stykker hegn og så sætte dem sammen med nogle dørhængsler. Det skulle ikke tage mange minutter at stykke sammen, og så længe du ikke folder dem helt ud, så holder de balancen ganske pænt. Jeg vil tro du kan lave 6-8 meter "udstilling" på et par timer, og for mindre end kr. 500,- Også selvom du måske ikke er vildt handy, så er et par hænglser altså ikke så svært at sætte sammen, jeg har set ikea skabe der er værre (!)
Hej Twist,

Det var da en ide, hvis jeg kan få det lavet. Jeg har også tænkt på et par tøjstativer med bøjle. Der kan malerierne hænge i snore, tror jeg da. Har ikke prøvetsmile .

Normalt når jeg udstiller, er der de ting jeg skal bruge, men jeg er blevet inviteret til at deltage i en messe i starten af november, så jeg er nødt til selv at have tingene med, og der er ikke lang tid at klare problemet i.

MVH

Elin.
Med tøj stativet skal du nok passe lidt på med vægten. Nu ved jeg ikke hvor meget dine billeder vejer, men en plastik tørresnor kan kun holde til så meget før den ryger. Og de billeder jeg har hængende på væggen er altså tunge... Også uden ramme. Man måske kunne du forstærke/erstatte tørresnoren med noget godt gedigent ståltråd. Det burde kunne hjælpe, og er nok endnu lettere at lave end et par færdighegn fra det lokale byggemarked. Også vægtmæssigt.
Men så skal du jo være sikker på at udstilleren ikke henviser dig til et hjørne, da folk jo ellers kun kan se et eller to malerier ad gangen.
Jeg ved ikke om du kan bruge dette råd men jeg syntes lige jeg vil fortælle dig at engang jeg gik på et kunstkursus vente vi en stol om på et bord og brugte de fire ben som stafeli , det fungerede fint.
M.V.H. en kunstelsker

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Citat fra Twist

Med tøj stativet skal du nok passe lidt på med vægten. Nu ved jeg ikke hvor meget dine billeder vejer, men en plastik tørresnor kan kun holde til så meget før den ryger. Og de billeder jeg har hængende på væggen er altså tunge... Også uden ramme. Man måske kunne du forstærke/erstatte tørresnoren med noget godt gedigent ståltråd. Det burde kunne hjælpe, og er nok endnu lettere at lave end et par færdighegn fra det lokale byggemarked. Også vægtmæssigt.
Men så skal du jo være sikker på at udstilleren ikke henviser dig til et hjørne, da folk jo ellers kun kan se et eller to malerier ad gangen.


Du har ret i at tørresnor ikke kan holde vægten af malerierne med ramme, men de stativer jeg har set, er lavet i metal med en metalstang som billederne så kan hænge i med et par kroge, tror jeg dasmile

Jeg skal ikke stå i et hjørne, men faktisk midt på gulvetsmile

Mange tak for hjælpen.

MVH

Elin.
Citat fra fynboen

Jeg ved ikke om du kan bruge dette råd men jeg syntes lige jeg vil fortælle dig at engang jeg gik på et kunstkursus vente vi en stol om på et bord og brugte de fire ben som stafeli , det fungerede fint.
M.V.H. en kunstelsker


Sikken da en god ide. Det havde jeg slet ikke tænkt på. Jeg har overvejet at tage mit staffeli med ogsåsmile

MVH

Elin.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også