Nedsænkning af fliser

Ja det er mig igen, mig med den rådne karm og det knapt så flotte dørtrin. Jeg har besluttet mig for at lave karmen og dørtrinnet, og nu da det er ind til et vådrum så vil jeg jo gerne undgå at en lignende skade sker igen.

Jeg vil derfor montere fliser op ad dørtrinnet og halvt ind på dørtrinnet (set fra oven) Jeg skal på en eller anden måde have fræset eller høvlet en forsænkning i brædtet, den skal være ca. 4 cm bred og ca. 8mm dyb, håber I forstår min forklaring.
Dørtrinnet er 8cm bredt, 80cm langt, og 38mm dybt.

Hvad skal jeg bruge til at lave sådan en forsænkning med? Kan man bruge en overfræser eller skal jeg bruge noget andet?

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså hvis du gerne VIL gøre sådan, så kan du da bruge en skarp kniv, en hammer og et stemmejern.

Men.... Hvis du nu lægger vådrumssikringen rigtigt, så behøver det jo ikke at blive et problem, og jeg tror den "lodrette" flise op ad trinet må være nok (og bliver nok, afhængig af fliser, også det pænsete resultat).
Du skal nok være sikker på, at dit trin ikke giver sig, hvis du monterer fliser på det, får så knækker fliseklæberen og så holder fliserne ikke lige.

Men hvis det ikke giver sig for meget, så husk at give en omgang silicone imellem træ og fliser, så der ikke kan trænge vand ind. Og brug fleksibel fliseklæser feks. Alfix Combifix.


Tak for råd smile men....

Jeg har nu tænkt mig selv at lave trinnet i bøgetræ og har derfor muligheden for at forsænke fliserne. Trinnet kommer ikke til at give sig det mindste, heldigvis smile
Tror bare jeg prøver at bruge en overfræser, jeg kan ihvertfald ikke bruge en skarp kniv til det bøgetræ.

Hyg jeg, og tak fordi I gav jer tid til at svare på mit spørgsmål (I'll be back smile )

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Du kan også skære halvdelen af trinet helt væk og så mure "flisetrinet" op så det passer med "trætrinet" når der kommer fliser på - mørtel eller en strimmel gasbeton skulle kunne gøre det. Det har jeg ved overgangen vådrum/trægulv, og så en elastisk fuge i midten, der bliver skjult når døren er lukket - det er IMO en ganske elegant, og "fugtsikker" løsning.

MVH Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis