Er klinker, klinker?

Skal have lagt noget klinkegulv i kælderen, men har ikke en dyt forstand på om klinker er klinker, jeg kigger sådan set kun på prisen da det jo bare er til kælderen

Noget jeg skal være opmærksom på?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Jeg er ikke ekspert, men har da lidt info.
Klinker er vist når der er tale om en flise hvor overfladen er samme materiale som hele flisen.
Du kan få fliser hvor overfladen er glaseret. De har ikke samme slidstyrke. Når du ser i udstillingen med fliser, vil du se at slidstyrken er angivet med tal. Til en kælder ville jeg gå efter en flise med en høj slidstyrke. Klinker er meget hårde. Det betyder at de kan være svære at skære. Det kan i den situation være godt at leje en vådskærer. Der er stor forskel i priserne. Se dig godt for.
Det var lidt indput, håber du får flere råd.
Hej Mariepigen

Jeg ville anbefale dig at købe fliser som er langt lettere at arbejde med og som vil dække dit behov i din kælder hvis der kun er almindelig trafik. Se event. om du kan få fingre i et restparti.
De skal naturligvis være godkendte til gulvbrug, men ellers vil de fleste fliser som du køber i et byggenarked være ok til formålet og så er de langt billigere end klinker.
Jeg har lagt gulvfliser i mit sommerhus for 5 år siden - og der har været meget trafik på dem uden problemer.
Har lagt en kraftig gulvflise i min kælder 30x30 cm, både i bryggers og andre rum samt gangareal, og der har heller ingen problemer været.

Mvh
GUG
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis