Drivrem - Opel Astra

Hjulet som strammer op drimremmen til generator og servo har slør og remmen falder af. Nu har jeg bestilt et nyt hjul (en ny enhed), me har opdaget, at det vist ikke er så ligetil at skifte sådan et. Hvordan gør man det? Bilen er en Opel Astra 1.6 st.car fra 1997.

Mange hilsner

Brian
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra brianandersen

Hjulet som strammer op drimremmen til generator og servo har slør og remmen falder af. Nu har jeg bestilt et nyt hjul (en ny enhed), me har opdaget, at det vist ikke er så ligetil at skifte sådan et. Hvordan gør man det? Bilen er en Opel Astra 1.6 st.car fra 1997.

Mange hilsner

Brian

Aner det ikke men mon ikke at du skal have pillet et forhjul og måske en inderskærm af.
René
jeg har bil lige mage til din og har skiftet lejet i det hjul da det knurrede ad mig.
det kan man egentligt ikke da det er støbt ind i hjulet, men med en drejebænk, lidt vold og noget locktite lim så gik det fint.

men selve udskiftningen var der da vist ingen ben i og hjulet sidder på en fjederbelastet dims der strammer remmen. den kan du med fordel smøre lidt så den strammer som den skal og dimsen kan låses med en tynd skruetrækker igennem et par huller, så du nemmere kan arbejde med hjulet uden at remmen strammer på det.
bare gå i gang. kunne jeg , kan du også smile
Mvh Tom
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis