Rådden dørkarm, quickfix

Hej

Her under min toiletrenovering opdager jeg et lille problem! Efter jeg har banket fliserne af gulvet og fået skrabet i malingen på dørkarmen, opdager jeg at noget af dørkarmen er rådnet i træværket. mad

Jeg har vedhæftet et billede af situationen, hullet er ca. 2-3cm dybt og 5-6 cm bredt. Resten af træværket fejler ikke noget.. Jeg kan simpelthen ikke overskue at gå igang med at skifte hele dørkarmen, jeg bor i en andelslejlighed med stuk og gammeldags dørkarme osv. Dvs. jeg skal have fat i en snedker formodentligt og få ham til at lave noget jeg kan bruge (hvad kan sådan noget koste?) rolleyes

Nåmen jeg sidder og tænker, efter man har fjernet det rådne man nu kan komme til, kan man så ikke male det med et eller andet?
Jeg tænkte selv på det der røde stads man maler robåde med indvendigt, og så lukke hullet med et eller andet men kan bygge karm-profilen op med? confused

Er jeg helt på vildspor?

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du er igang med at renovere så vil det da være synd ikke at skifte sådan en karm ud også. Så svært er det da heller ikke. :-)

Tagdækkerclaus
--------------------------------------------------------------------------
Jysk Tømrer & Tagentreprise
7100 Vejle

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Fjern alt det dårlige træ. Fyld hullet groft ud med en " lus ".
Spartel derefter hullet med 2 komponent spartelmasse, der ellers bruges til biler. Puds efter.
Det er en "lovlig" og nem måde at lave sådanne repperationer.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja... hmm, nu efter at have sovet lidt på det, måske jeg hellere skulle skifte karmen, dørtrinet har det heller ikke for godt har fundet ud af i dag.

Godt lige at få det vendt smile Tak for hjælpen

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Ja se at få sat en anden karm i - det er faktisk ikke så svært.
Hvis du ønsker at bevare den gamle stil kan du få brugte karme og døre på Amager Landevej 185. www. genbyg.dk og så er de oven i købet billige.

mvh
GUG
Okay tak, det var en god side.. der er helt sikkert noget jeg kan bruge.

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også