Dækprop der kan sidde over Top- og møtrik?

Jeg har et lille projekt kørende med nogle kasser jeg har lavet som skal sættes sammen.

Mit projekt består af tre kasser.
som sidder i forlængelse af hinanden hvoraf den miderste er mindre end de andre og som helst, hvis alt går efter planen, skulle enden med at kunne dreje rundt.
Har en maskin bolt som sidder fra miderste kasse ud til venstre kasse. jeg har så sat en møtrik på og det virker ganske fint også i mødsatte side.
Mit problem er at jeg har nogle huller jeg gerne vil at dækket samtidig med det kunne virke som en låse mekanisme, har kigget rundt på de værse sider for at se om der var nogen dækpropper eller dækkapper der kunne gå ned omkring møtrikke så det virker som en slags låse mekanisme - men uden held.

Så var det jeg tænkte på om der var nogen herinde som vidste om der var nogen steder man handlede ting som dem, eller måske havde andre idéer til hvordan sådan en låse mekanisme kan skabes?
Matrialet er MDF 30mm.
*** OBS. Har boret 25mm ind for at gøre plads til møtrikken og de sidste 5 mm er taget med et mindre bor så der kun lige er plads til maskinbolten***

På forhånd tak
- Christian
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke om jeg misforstår spørgsmålet, men du leder efter en prop der er rund udvendig, og sekskantet indvendigt?
Jeg aner ikke om det er noget der eksisterer, men jeg kan ikke forestille mig at det ville holde ret meget. Hvis møtrikken vil dreje rundt, så drejer proppen da bare med?

Kan du ikke bruge en låsemøtrik, eller måske noget loctite?
Det er vist det mest almindelige at bruge, i den slags situationer.

Så kan du bare bruge en almindelig dækprop.

Mvh Grandjean

Mvh Grandjean 

Fik inspiration da jeg læste dit indlæg Grandjean og har fundet en løsning men du havde helt ret med at det var det jeg mente.
Men har fundet en anden vej til at lave den låsemekanisme som jeg søgte.
Siger tak for dit svar Grandjern.

Kan være jeg poster et par billeder af projektet senere (:

Mvh
- Christian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis