Er jeg den eneste der "kom til" at lave et lille hak i mine pex rør.

....

Jeg brød ikke igennem.

Hvordan lappes det egentlig ?.

Jeg tog en pex rørstump 5 cm. , åbnede den på langs fyldte herligheden med araldit og så et spændebånd på. Håber det holder ellers...

De er ikke støbt ned kun lagt i fordelingsplader, så jeg skal ikke brydde hele huset ned hvis det ikke holder. Jeg har ikke kæmpe tryk på mit anlæg.

Er jeg palle alene i verden ?.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra PeterR

....

Jeg brød ikke igennem.

Hvordan lappes det egentlig ?.

Jeg tog en pex rørstump 5 cm. , åbnede den på langs fyldte herligheden med araldit og så et spændebånd på. Håber det holder ellers...

De er ikke støbt ned kun lagt i fordelingsplader, så jeg skal ikke brydde hele huset ned hvis det ikke holder. Jeg har ikke kæmpe tryk på mit anlæg.

Er jeg palle alene i verden ?.


Hvis du tænker på at lappe iltdifussionsspærren så kan du desværre ikke lappe denne, ved ikke om det er det du tænker på nu du siger du ikke brød igennem?

Men du ikke den første, når man endelig laver hakker i pex, så plejer man jo at være så smart at gøre det før man ligger dem, så man ved hvilken kreds der hører til hvad hæhæ wink

1 hak for kreds 1 osv osv.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Citat fra PeterR

Jeg har måske lavet et hak der går halvt igennem røret, det er ikke punkteret, men selvfølgelig svækket på stedet. Da iltspærret sidder indvendig så er det ikke brudt.

MVH

Så vidt jeg er orienteret så sidder iltspærren som det yderste lag der er coated på røret, så den er ihvertfald brudt. Den bliver også brudt når man begynder at varme røret op med en varmepistol for at bukke det nemmere, så bliver den faktiskt brændt af.

Se vedhæftet fil på indlægget.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Ok, i såfald giver vvs-eksperten ikke ekspertråd, han sagde det modsatte, men din illustration taler for sig selv.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis