problem med centrallås i peugeout 405

Forleden dag kom jeg til at låse bilen op vha den fjernbetjente centrallås, mens min kone hev i håndtaget til højre fordør. Dette fik uheldivis centrallåssystemet til at gå helt i kage!

Efter dette ville den ikke låse venstre fordør og bagdør vha centrallås. Hvis jeg bruger nøglen i venstre fordør kan jeg godt på den til at låse denne, men ikke bagdøren. pinden i døren klikker godt nok ned men døren er ikke låst.

Det virker som om systemet kan befinde sig i flere tilstande nu - det er dog kun venstre side af bilen det er galt med. Dels en tilstand hvor den hverken låser for eller bagdør. Dels hvor den ikke låser bagdør, og dels hvor den låser alle døre når jeg forsøger at lukke førersædedøren op indefra! (så må vinduet ned og lukke op udefra).

Jeg kan komme fra den ene tilstand til den anden ved at bruge diverse kombinationer af låsning med fjernbetjening og nøgle. Men det er ikke lykkedes mig at få systemet normaliseret.
Det virker som om at låsene i dørene på en eller anden måde er kommet ud af synkronisering eller hvad?
Nogen der har oplevet lignende eller har en ide om hvad jeg skal gøre?

mvh Rune
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Inden du kommer for langt ind, så prøv lige at sætte dig ind i bilen, lås alle døre indefra med låsepalerne, og lus derefter op med fj.betj., løser dette dit problem ????
Mvh autoole
Og hvis ALT andet smutter så prøve at læse instruktionsbogen.
René
Tak for forslagene.
Desværre har de ikke løst problemet.

Mht indlæg #2
Dette havde den effekt at når jeg prøvede at låse op med fjernbetjeningen igen, låste den op for derefter straks at låse igen. Jeg fik den dog efter adskillige forsøg til at holde op med dette. Herefter var venstre bagdør dog konstant låst, medmindre man låser den op manuelt (ikke med palen for der skal så meget kraft til at denne ryger af - så der skal en tang til)

Så det førte ikke til så meget sad

#3 ingen effekt

#4 hverken instruktionsbog eller Haynes manual har noget brugbart om dette sad

For at komplisere sagen yderligere har jeg nu opdaget at venstre bagdør nogle gange låses så den ikke kan låses op indefra men godt udefra! (og nej børnesikringen er ikke til)

Jeg ved ikke om næste skridt er at skille de 2 døre ad, men jeg tvivler på om jeg bliver meget klogere af det....

mvh Rune
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis