Stik til hurtig af/montering af hattehylde.

Da jeg var soldat sad jeg på et elektronikværksted. Her havde vi alle tiders stik til disse hjelme / headset kampvognsførene kørt med.

Disse stik var perfekte som samleled imellem bilen og højtallerne i hattehylden, når man skulle køre uden hattehylde så var det let at adskille uden brug af værktøj.

Kender nogen et egnet stik til formålet. Det er 3 biler siden jeg mistede mit stik, jeg er lidt træt af de indbygningshøjttalere der er i bilen nu, vil gerne have en "snap on" løsning igen, så jeg kan få mine 2 højtallere i hylden igen.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra PeterR

Da jeg var soldat sad jeg på et elektronikværksted. Her havde vi alle tiders stik til disse hjelme / headset kampvognsførene kørt med.

Disse stik var perfekte som samleled imellem bilen og højtallerne i hattehylden, når man skulle køre uden hattehylde så var det let at adskille uden brug af værktøj.

Kender nogen et egnet stik til formålet. Det er 3 biler siden jeg mistede mit stik, jeg er lidt træt af de indbygningshøjttalere der er i bilen nu, vil gerne have en "snap on" løsning igen, så jeg kan få mine 2 højtallere i hylden igen.

MVH


kender ikke lige det stik du nævner, men hvad med et trailer stik?
et hun stik fastmonteret i bagagerummet og et han stik på kablerne til højtalerne. så har du tilmed 3 disponible ben til extraudstyr:p det var lige hvad der kom frem i min tanker da jeg læste dit indlægsmile

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Bryder mig egentlig ikke om at køre lav ohm signaler i Jack. Men kan godt se pointen, uden briller fra ....

Der må være noget der kan bruges. Måske 2 stk. XLR stik, men ved ikke lige med effekten på denne type stik.

Jeg forsøgte heller ikke at få jer til at genkende stikket fra jeres rekruttid, der gik bare nostalgi i den.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
>Der må være noget der kan bruges. Måske 2 stk. XLR stik, men ved ikke lige >med effekten på denne type stik.

Du har helt sikkert en T-Hansen i nærheden, og der har de det stik du efterlyser til ca 40 kr. Kan ikke lige finde stikket på deres hjemmeside, men købte det selv for et par mdr siden, og det virker fint og efter hensigten.

Mvh. Akaup.
Den bedste løsning er et såkaldt "speakon" stik, det fås i både 2, 4- og 8-polet og kan ikke vendes forkert.
http://www.kinovox.dk/proaudio/vis.php?kategori=10&gruppe=52

Det burde kunne fås i enhver velassorteret elektronikbiks

Mvh Anders

Med venlig hilsen

Anders

Annonce
Ok, de ser mere rigtige ud.

Jeg skal nok finde nogen.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ellers kan du jo smutte ned i den lokale båd-tilbehørsbutik og købe et dækstik som vedhæftede. Det koster 150-200 kr samlet og er beregnet til det hårde liv på en båd.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hvis det kun er til 2 højtalere i hatte hylden, så plejer jeg at bruge disse fra T hansen.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1354986614&n=1200267212&pn=1222804700

Ved godt at det ikke er alt T hansen sælger der er godt. men disse er ganske udemærket og jeg har brugt dem tit. hvis man så montere dem som der står på dem. med + yderst og - inderst. Hvis man så skulle komme til at vende det forkert. så har man kun byttet højre og venstre. og ikke polerne.

Med venlig hilsen Lars Jørgensen

http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2600
Jeg vil bare lige sige til minilars, at det var alletiders tip! tak for det

Der er ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget. Medmindre det kun er skidt..
5 år efter - bedre sent end aldrig ;-)
Det var i øvrigt også sådan et stik jeg havde i tankerne - og i bilen, den hedengangne Nissan Micra 1.0 LX ;-)
Mvh. Andreas
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis