Stik til hurtig af/montering af hattehylde.

Da jeg var soldat sad jeg på et elektronikværksted. Her havde vi alle tiders stik til disse hjelme / headset kampvognsførene kørt med.

Disse stik var perfekte som samleled imellem bilen og højtallerne i hattehylden, når man skulle køre uden hattehylde så var det let at adskille uden brug af værktøj.

Kender nogen et egnet stik til formålet. Det er 3 biler siden jeg mistede mit stik, jeg er lidt træt af de indbygningshøjttalere der er i bilen nu, vil gerne have en "snap on" løsning igen, så jeg kan få mine 2 højtallere i hylden igen.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Da jeg var soldat sad jeg på et... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis man nu forbinder det

R+ L+ L- R- så er der ikke noget der hedder at fasevende den ene højttaler. Men hvis man har flere højttalere eks. foran vil de spille på kryds i bilen. Hvis man ikke har andre end dem bagved vil det virke uden man skal tænke sig om ved sammenkoblingen.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej
Når vi laver den slags på mit arbejde bruger vi et 4 polet "multistik" som rummer alle ledningerne til de 2 højttalere og det han IKKE vendes forkert, så fasningen af højttalerene passer altid   http://www.hella.dk/katalog/Default...varenr=8JA 746 183-042#TOP   eller alternativt kan man også bruge disse her http://www.hella.dk/katalog/Default...varenr=8JD 008 151-041#TOP  de er ikke særlig dyre og kan fås de fleste stedet - event. på nettet.
Med hensyn til jack stik skal man passe rigtig meget på fordi  INGEN  af de nyere autoradioer tåler at få minus fra en højttalerudgang lagt sammen med minus fra en af de andre - man hører intet når det sker men udgangstrinet afgår ved døden omgående så pas godt på ikke at få blandet eller kortsluttet de ledninger.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis