Spartling af endesamlinger på gips plade

Hej
Skal til at spartle gipsplader på vores loft. Endesamlinger er skruet fast så pladerne sidder sammen 2 og 2. Skal der så ameringsbånd i ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja, papirs strimmel...!

først partel og papir strimmel.. og så spartelmasse igen...

håber det var det du mente.. husk at fase kanten !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
armeringsbånd skal kun på den lange kant hvor der er recess dvs fordybning, og på den korte side skal der ikke bånd. Hvis du vil have en pænt finish ,er det bedst at skære kanten af den korte side i smig inden du sætter gipspladen op. på den måde få spartlmassen mere fylde at holde på.
Ps: det med "sammen 2 og 2" forstod jeg ikke hvad du mente.
go fornøjelse

p /p
pladeenderne er skaret over en forskalling
Dine endesamlinger skal altid samles over forskalling eller anden forstærkning.
Vil du gøre det godt, skal du holde lidt afstand mellem endesamlingerne og huske at affase kanterne en smule. Nå du spartler første gang presser du godt med spartelmasse ind i samlingen. Vil du gøre det rigtig godt lægger du nu en papirstrimmel eller maleremse i den våde masse. Dette kræver imidlertid MINDST 2-3 gange spartling ovenpå. Derfor vælger de fleste vist at undvære denne forstærkning og nøjes med spartel. Det er MEGET nemmere, men det er jo lidt op til dit eget temperament... biggrin

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Citat fra bahaman

armeringsbånd skal kun på den lange kant hvor der er recess dvs fordybning, og på den korte side skal der ikke bånd. Hvis du vil have en pænt finish ,er det bedst at skære kanten af den korte side i smig inden du sætter gipspladen op. på den måde få spartlmassen mere fylde at holde på.
Ps: det med "sammen 2 og 2" forstod jeg ikke hvad du mente.
go fornøjelse

Det er altså forkert bahaman.. :p der skal efter reglerne også en papirs strimmel i ende samlingerne.. og armeringstape/bånd er ikke godkendt til det. det skal være papirstrimmel..!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også