Spartling af endesamlinger på gips plade msblenstrup 21 9560 19-10-2007 17:28 Hej Skal til at spartle gipsplader på vores loft. Endesamlinger er skruet fast så pladerne sidder sammen 2 og 2. Skal der så ameringsbånd i ? 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Lopus 913 7000 19-10-2007 20:30 ja, papirs strimmel...!først partel og papir strimmel.. og så spartelmasse igen...håber det var det du mente.. husk at fase kanten ! Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Bahman 216 8270 19-10-2007 21:13 armeringsbånd skal kun på den lange kant hvor der er recess dvs fordybning, og på den korte side skal der ikke bånd. Hvis du vil have en pænt finish ,er det bedst at skære kanten af den korte side i smig inden du sætter gipspladen op. på den måde få spartlmassen mere fylde at holde på.Ps: det med "sammen 2 og 2" forstod jeg ikke hvad du mente.go fornøjelse p /p
LuneLund 307 5800 20-10-2007 08:52 Dine endesamlinger skal altid samles over forskalling eller anden forstærkning.Vil du gøre det godt, skal du holde lidt afstand mellem endesamlingerne og huske at affase kanterne en smule. Nå du spartler første gang presser du godt med spartelmasse ind i samlingen. Vil du gøre det rigtig godt lægger du nu en papirstrimmel eller maleremse i den våde masse. Dette kræver imidlertid MINDST 2-3 gange spartling ovenpå. Derfor vælger de fleste vist at undvære denne forstærkning og nøjes med spartel. Det er MEGET nemmere, men det er jo lidt op til dit eget temperament... LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...
Lopus 913 7000 20-10-2007 14:51 Citat fra bahamanarmeringsbånd skal kun på den lange kant hvor der er recess dvs fordybning, og på den korte side skal der ikke bånd. Hvis du vil have en pænt finish ,er det bedst at skære kanten af den korte side i smig inden du sætter gipspladen op. på den måde få spartlmassen mere fylde at holde på.Ps: det med "sammen 2 og 2" forstod jeg ikke hvad du mente.go fornøjelseDet er altså forkert bahaman.. :p der skal efter reglerne også en papirs strimmel i ende samlingerne.. og armeringstape/bånd er ikke godkendt til det. det skal være papirstrimmel..! Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
LDS Tip Automatisk tip Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her