gips som vindueslysning.

Hej der.
Jeg havde tænkt mig at bruge gips til mine lysninger, men er i tvivl om hvordan der afsluttes mod vinduet. Der er sat en spånplade hele vejen rundt og dampspærren er fastgjort/fuget mod vinduet.
Så er der bare lige gipsen, støder man den helt op til vinduet og lægger en fuge, eller holder man lidt afstand mod vinduet.
Spurgte en, som nævnte en kantliste man kunne bruge ,KS13 mener jeg den hed. Men sætte lister hele vejen rundt indv. er det ikke overkill løsningen.


Mvh.
Lars Dorow
Hej der. Jeg havde tænkt mig at bruge gips til... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvis du overvander dine planter så meget at det ville ske, så har du altså flere og større problemer end lidt gips der ikke kan tåle vand.... biggrin lysninger i gips virker helt fint......
Ok, det var også bare en mening om at jeg syntes det er dårlig materialevalg.

Som tidligere radiomekaniker ved jeg hvor tit det sker.

Potteplanter på toppen af tv'et, overvanding = arbejde.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg kan godt følge dig...... gips er bare dejligt nemt og hurtigt at arbejde med.


i øvrigt hvis nogle sætter en Potteplante på toppen deres tv'et - så har de også fortjent at det fucker op.... det er da en syg ide. biggrin
Yep, specielt efter vi har fået fladskærme wink

Men der er mange gamle mennesker der mener at det ser smukt ud.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
[Indlæg slettet]
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Man kunne jo vælge vådrumsgips, så er det ikke det store problem. Ellers vil jeg da anbefale Litex. Skønt at arbejde med og kan tåle lige så meget vand det skal være.


@PeterR: Jeg bor heldigvis på Østfyn, så her render vandet altid samme vej rolleyes . Jeg kan godt følge din bekymring - men er også enig i bemærkningerne omkring selvforskyldte vandskader. Men sjosker man med vand i de mængder, vil spån- og mdf-plader jo også få problemer.

@Thomas: Fint materialevalg....

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

Det med vådrumsgipsen lyder som en god ide.
Jeg får nok nogle stumper fra badeværelset.

Mvh
Lars
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også