Vådrumssikring omkrig badekar

Hej

Jeg er blevet lidt forvirret (igen)
I sb 200 står der at man skal vådrumssikre med membran en ½ meter på hver side af badekaret og helt til loftet. Det er lidt et problem, da vi helst ikke vil have fliser mere en ca 30-40 cm op over badekaret og ikke en ½ meter på hver side og slet ikke helt til loftet. kan man spartle oven på membranen så det bliver helt jævn, eller hvad gør vi lige her.
Jeg har forslået konen vi sætter fliser op hele vejen til loftet, men der blev jeg slem upopulær, og hun fandt hurtig mindst 15 bruchure frem hvor der var billeder af badekar hvor der ikke var fliser rundt om, så det skal vi selvfølgelig heller ikke.
Så hvad er det lige jeg gør nu ?
Hej Jeg er blevet lidt forvirret (igen) I sb 200... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Orla,

Nu er det ikke for at være næsvis smile , men er fuldspartling af membranen i vådzone (altså hvor efterfølgende fliser udelades) stadig ikke "ulovligt" ?
Jeg tænker især på din bemærkning vedr. kravet om at kunne bevise gyldigheden af de valgte konstruktioner.

Eller er det op til ens egen samvittighed ?
Citat fra Back

Jeg mener at have set et TV program hvor bruseniches var fuldspartlet med noget marmorlignende (?)....

Ja jeg har haft samme overvejelser en fuldspartlet helt glat bruseniches det ville da være rart..... det produkt de brugte i TV programmet kan købes her....

http://www.stuccoitaliano.dk

jeg har faktisk ikke læst om det er godkendt eller ej - men jeg synes det ser lidt for besværligt ud med hensyn til vedligeholdelse det skal både have sæbe og voks og alt muligt.....
ja det ser også spændende ud, men kone siger filt. Men mit problem var over badekaret, i brusenichen kommer der fliser op i 3 meters højde.
Citat fra Orla Nautrup

Hej ktm

Jeg kan forøvrigt heller ikke få en dækkende maling som f.eks Gori 88, til at strække de 5 -7 m2 på ru træ, som man får opgivet som standardtal af leverandøren.

Forøvrigt havde han heller ikke etableret det korrekte fald i brusenichen eller udført den korrekte forsænkning/bassinvirkning ved døren på 2 cm på trods af jeg havde gjort ham kraftig opmærksom på reglerne inden han påbegyndte abejdet (han havde lavet ca. det halve fald og forsænkning) confused

Jeg var lige ved at skrive det om maling osv, som jeg heller ikke kan få til at række, men lod være, for ikke at udlevere mig selv som for meget fjols!! rolleyes
Godt at erfare, at man ikke er den eneste!
Så er det vel mere vild- end vejledning, det der skrives på emballagerne?

Med det jeg ser og oplever, kan jeg forstå, at det nu er på mode at lade gulvafløbet være det højeste sted på gulvet!confused
Det undrer mig lidt, idet jeg har lært at det kun er herregådsvand, der kan løbe op ad bakke.

Hvad gør man når det slet ikke kan lade sig gøre at få en forsænkning på de 2 cm, som du angiver? men måske oven i købet må døje med et gulv, der kommer over niveau?

Jeg har bygget en opkant, som så er vådrumssikret og flisebesat.

Med venlig hilsen
ktm

Ja den kommentar med de 2 cm studsede jeg også lidt over, men jeg er blevet enig med mig selv om at den kan jeg godt få, da jeg har en meget lav byggehøjde i badeværelset.

En anden ting jeg har tænkt over er det med fald under badekaret, som jeg har, men når nu jeg bygger en "kasse" som badekaret bliver limet ned i, som jeg havde tænkt mig at fylde op med isolering, for at holde vandet varmt. Så er det vel egentlig ligemeget med faldet da det jo ikke kan løbe ud, og den eneste måde der kan komme vand derned på er at afløb eller kar bliver utæt.
Indv. i kassen havde jeg selvfølgelig også tænkt mig at smørre membran på.
Annonce
Hej
Er der ikke gulvvarme under karret-? Hvis ja er det ikke nødvendig.
Vil nu være meget betænkelig, at isolere under karret-? Pga fugt-mug m.m.
hvis der ikke er gulvvarme....må så også være et koldt hjørne.-?

Med venlig hilsen

Søren
Der er gulvvarme under karet.
Der skulle jo nødig komme fugt under karet, men det kan godt være det er dumt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også