Hjælp - jeg er forvirret

Hej

Jeg skal sænke gulvet i kælderen, så der bliver højere til loftet. Fundamentet stopper lige under gulvet, og skal derfor understøbes.

Jeg ringede til en ingeniør i dag for at få mere at vide. Han sagde, at det ville blive meget dyrt, hvis de skulle beregne en masse. I stedet skulle jeg kontakte en murermester, da det er dem, der skal udføre arbejdet.

Jeg har nu kontaktet en murermester, som siger, at det er specialfirmaer der udfører understøbning. ARH!!

Hvad siger I?

Jeg ved godt hvordan man selv gør det, men jeg vil have håndværkere til at lave det, da det er et KÆMPE arbejde.

Nogen der har en idé om hvad sådan noget koster? Altså er det 50.000 eller 200.000. Det er 64 m2 og der er 1 etage ovenpå kælderen.

Håber virkelig at I kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv "samme problem"..... Jeg vælger dog, af hensyn til prisen, at lave det selv.

Ja det er et stort stykke arbejde. Men da man alligevel "kun" kan/må/bør lave 1 meter om dagen, så er det jo et "hygge arbejde" man rask væk kan lave om aftenen. Jeg har 90 kvm jeg skal lave det på, det er fordelt på 4 ydervægge af hhv 10, 10, 9 og 9 meter hver. Samt et "kryds" i midsten af huset og to skorstene jeg også gerne lige ville være på god fod med. Dvs. i mit tilfælde omkring 60 meter "fundament" jeg skal understøbe/punktfundere under. Ja, det vil tage mig frem til jul at blive færdig.... Men jeg sparer rask væk også kr. 300.000,-Ja.. ok, måske ikke LIGE alle 300.000 da jeg jo også lige skal have en kloakmester ud og kigge på kloakering og afløb efterfølgende, og da jeg jo også vil have nogle udgifter til materialer.... Men så lad os sige 200.000 på 3 måneder... Det er s'gu da en god løn.
Min nabo har gjort det på et hus på 180 m2, og det er et meget stort og kedeligt arbejde, men ikke umuligt eller svært, bare stort arbejde!! Den oprindelige sokkel holdt til øvelsen!!!!!!

Jeg fik for 30 år siden gjort det af en håndværker for dyre, meget meget dyre penge, og alligevel knækkede den oprindelige sokkel.
Så du kan såmænd lige så godt selv gøre det og knække din sokkel, som at betale nogen multihundredetusinde kroner for det.

Sæt dig godt, meget godt, ind i problematikken inden du kaster dig ud i opgaven og vær lidt obs på underlaget. Lad være med at sjuske, det giver et grimt tilbageslag.

Med venlig hilsen
ktm

 

Er håndværkere forsikret, så skaden dækkes, hvis der sker fejl undervejs? Altså.. hvis soklen knækker og huset får revner.. betaler håndværkernes forsikring så?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis