Nyt køkkengulv

Hej

Jeg skal have nyt køkkengulv, og har derfor brug for nogle råd til valg af gulvmateriale.

Mange siger, at det ikke er en god ide med et trægulv. Jeg vil have oliebehandlede fyrtræsgulve i resten af huset, men dette er vel ikke så smart til et køkkengulv?

Jeg overvejer derfor at lægge klinker i stedet, men her er der så et lille problem. Der er kælder under, og pt er der bare et gammelt trægulv. Skal jeg så have støbt et betondæk? Eller kan jeg nøjes med at lægge en træfinerplade med fliser ovenpå? Ideer/råd til en god løsning med etablering af gulv med klinker i køkken søges. Det skal være så billigt og nemt at lægge som muligt, men selvfølgelig stadig være lovlig og brugbart.

På forhånd tak

Carsten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Carsten og velkommen til forum....

Emnet er blevet behandlet en del gange før - prøv at bruge søgefunktionen her på siden og søg på "litex" eller "svalehaleplader"

Med venlig hilsen

Fladder
Hejsa

Vi havde de samme overvejelser for et par år siden, og endte med at vælge et matlakeret parketgulv i køkken-alrummet (vi har også olierede gulve i den øvrige del). Nuanceforskellen mellem det matlakerede og de oliebehandlede er ret lille (det matlakerede har næsten "olie-look"), til gengæld er det lakerede gulv jo forseglet og modstandsdygtig over for vand.
Vi har ikke haft dårlige erfaringer med trægulv i køkkenet - så med mindre du ved, at det altid vil sejle i vand på gulvet når du er i køkkenet, synes jeg ikke du skal afholde dig fra trægulvsmuligheden.

Mvh
Rasmus
Hej

Tak for svarene og velkomsten.

Ja måske noget matlakeret i en anden træsort. Planlægger på at have hvidolieret fyr plankegulv i den resterende del af boligen. Nogen gode ideer til, hvad der vil matche dette?
Hvis jeg nu vælger at lægge klinker i køkkenet, skal jeg selvfølgelig have en eller anden form for underplade og understøtning oven på bjælkelaget. Men det bliver jo ganske højt i forhold til de andre rum.

Nogen der har en smart løsning til dette? Jeg skal alligevel have nyt gulv i de to stuer og entré som støder op til køkkenet. Til den ene stue er der en stor åbning, så det vil nok ikke være pænt, hvis der er en stor højde forskel.

Vil det være en fordel at lægge undergulv over det hele, og derefter få klinker og det nye trægulv til at passe sammen?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis