Varmefordelingsplader og pex et helvede.

Er det kun mig der syntes at det at ligge varmefordelingsplader og pex rør under mit trægulv er et helvede.

Er der nogle fif jeg kan få for at gøre det lættere.

Det at styre rullen er et helvede.

Skal pladerne helt op under brædderne eller må de gerne side et par cm. under. Træet er jo ikke ligefrem en varmeleder som aluen er.

Nogle gode ideer efterlyses.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja Peter hvis i er 2 : sætter den ene røret fast mens den anden nærmest triller det af (rejs rullen på højkant med rørenden nedad og tril så afsted)
alternativt lav en holder hvor rullen drejer rundt mens du bruger af den
(en kontor stol med en plade på og 4 stivere skulle kunne gøre det.
Citat fra PeterR

Ok, vi er kun mig.

Skal varmepladerne sidde helt tæt til plankerne ?,

Det giver den bedste varmefordeling, ja.

Som du selv skriver så er træ en ufattelig dårlig varmeleder.

Hvad monterer du de varmeplader ned i?

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Oven på www.papiruld.dk .Jeg har lagt forskalning som jeg har monteret pladerne på, løftet det lidt med nogle rockwool stykker.

Regner med at kunne løfte det så meget så det spænder lidt mod plankerne.

Men jeg savner lidt nogle billeder af hvordan andre har gjort med opspændingen. Jeg er lidt ideløs på dette punkt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Citat fra PeterR

Oven på www.papiruld.dk .Jeg har lagt forskalning som jeg har monteret pladerne på, løftet det lidt med nogle rockwool stykker.

Regner med at kunne løfte det så meget så det spænder lidt mod plankerne.

Men jeg savner lidt nogle billeder af hvordan andre har gjort med opspændingen. Jeg er lidt ideløs på dette punkt.

MVH


Er det uponors du har anskaffet dig?

Så kan du klikke ind på www.uponor.dk og klikke ind på brochurer, de er ret udførlige.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Annonce
Du er ingen lunde ene om at synes, at det er noget grusomt - her efter sættes alle mulige eder ind efter eget valg!! - at lægge pex rør ud til gulvvarme.

Jeg fandt ud af at det handler om at svinge/dreje rullen rundt ved hvert drej man skal lave. Man kan ikke bare trille det ud.
Jeg måtte have konen til at dirigere drejene. Hun har mere sans for den slags. Jeg kan heller ikke lægge et dynebetræk på, eller rede haveslangen ud af en sammenfiltning eller få retten ud på en sammefiltret skjorte efter vask!! :-)

Men der er en løsning!! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

jeg vil mene du skal have varmefordelingspladerne helt op mod gulvet.

jeg lavede forskallingen så den var plan med undersiden gulvet, hvilket også er med til at støtte gulvet, så varmefordelingspladerne kom til at "side i klemme" mellem gulv og forskalling.

Hvis jeg har billeder af det sender jeg dem i senere i dag.
Det er Wavin, vvs pusheren sagde de var mere flexible end de billige, og de par hundrede mere. Men jeg syntes nu det er det samme, måske de kan bøjes mere før de smasker sammen.

Har lavet tricket før i kælderen, her trak jeg et ordentlig stykke hele vejen ud og 40 meter ned i haven. Men den mulighed har jeg ikke på 1 sal.

Man kan ikke bare rulle ud, der er jo ikke noget at gå på.

Jeg skal have konstrueret noget rulen kan hænge på, som kan være et stykke væk fra "åstedet".

Skal lige checke det link tak www.vvs-shoppen.dk

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Kan se af brochurene at jeg ikke gør som de skriver. Jeg har lagt forskalningen ned mellem strøerne, jeg kan ikke hæve gulvet en forskalnings tykkelse.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har lavet forskallingen mellem strøerne/bjælkerne så de er plane med hinnanden. Jeg har brugt en reglar 95*45.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis