Alu sålbænk

Kan man ikke få alu sålbænke der er mere end 1M lange, uden at man skal have dem specielfremstillet...til uhørt høje priser...?
Mvh Jens
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo købe en hel plade og så selv save dem ud i de ønskede mål, du kan save dem med en Stiksav med en mellem grov klinge på. Du skal køle med sprit.
Men Sålbænke af aluminium ??? Det er ikke noget der holder længe !

V.h. Håndværkeren
Hej

Du tænker nok på de færdigkøbte aluminiumsprofiler fra byggemarkedet ig jeg tror ikke umiddelbart der findes andre længder på markedet.

I modsæting til "håndværkeren" mener jeg dog at holdbarheden er fornuftig alt taget i betragtning, men det er noget tyndt "skrammel" der nemt kommer til at sidde skævt og bule.

Normalt prøver jeg at undgå brugen af disse færdigkøbte profiler da det er langt pænere med nogle der er tildannet til det enkelte projekt og man kan typist få disse i 2 m længder.

Afhængig af situationen anvender jeg enten lakeret 1,5 mm aluminium (bukket af alu-facade leverandør) eller lader en blikkenslager udføre dem i zink.

Materialerne er kraftigere i disse situationer og sidder typisk pænere.
du kan bestille dem på dit byggemarked i den længde og tykkelse du vi have, samt om det skal være alu, zink el. stål. de vil så blive special fremstillet, og selvfølgelig bliver det dyrer end en standardprofil.
Citat fra UncleJens

Kan man ikke få alu sålbænke der er mere end 1M lange, uden at man skal have dem specielfremstillet...til uhørt høje priser...?
Mvh Jens

Hej FAG. Det er jo netop det som Jens gerne ville undgå, dette fordyrende specielt fremstillede sålbænk plade.

Håndværkeren
ja, så er det vi kan diskuterer hvad en uhørt høj pris er. jeg gætter på han kan få dem i 0,6 alu, for omkring 150 kr. stk.
Tjah ! For nogle er alt over 99,99 Kr. Hulens dyrt ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis