antenne problem

hej..

jeg er ved at spænges!!
radioen i min nyindkøbte citroen zx '95 kan bare ikke finde noget ordentligt signal.. man kan nogle gange lige svagt høre nogen snakke på p3 og 100fm..
radioen er en blaupunkt travelpilot e1.

nogen der har været ude for det samme med antenne problemer eller nogen som kan have en ide til det??


tak
vh jacob
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige købt en Peugeot 306.. biggrin Men jeg har stort set samme problem; radioen kan kun finde lokale radio stationer, ingen landsdækkende som P3. Jeg har sat en splinter ny radio i, så det er altså ikke selve rarioen der er i stykker.
Jeg skal have den hen til forhandleren på torsdag, han ville udbedre fejlen.
Han tror det kan være et knæk på antenne kablet, og skal derfor skifte det.smile
Er du sikker på at antennestikket er sat i radioen, og at kablel og antenne er i orden?

Hilsen Aksel
Hej Jacob

Prøv at tage den adaptor (vinkelstykke)som sidder bag på radioen væk - den skal trækkes bagud - tag så ca.1 meter ledning og afisoler va 1 cm. sæt den forsigtigt i det lille hul i midten af antennestikket der hvor du fjernede adaptoren.Prøv så at lade radioen søge stationer - hvis det er super så kik i den lille adaptor der vendte mod radioen og se om der sidder et lille stikben i midten hvis det mangler er der ikke forbindelse fra antennen til radioen - hvis det med ledningen ikke hjælper så er radioen nok defekt-

Hilsen "autoelektrikeren"

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis